30 januari contact opgenomen met klantenservice (13.30). Wilde als 60+ vrijreizendagen op mijn abonnement laten zetten per 9 of 10 maart in de verlenging van mijn contract.
Medewerker snapte mij helemaal (!) zo herhaalde hij meerdere malen!!
Om 13.34 kreeg ik een mail waarin een nieuw contract m.i.v. 30 januari!
Weer contact met klantenservice (13.48) ; ‘Nee die 30 januari moest ik zien als het contactmoment’. OK dat neem ik dan aan ook al had ik m’n twijfels.
Ondertussen om 13.45 weer een mail ontvangen met daarin de bevestiging van mijn nieuwe contract per 30 januari!
Om 13.58 weer een mail te met de mededeling dat er nog twee keuzedagen voor mij klaar staan die ik kan gebruiken tot 10 maart
14.09 Weer aan de telefoon bij de klantenservice. ‘Nee hoor mijnheer uw nieuwe contract, met de vrijreizendagen, gaat pas in maart in.
Op mijn vraag of ik die twee vrije reizen maar moet zien als een cadeautje krijg ik geen helder antwoord.
En toen kreeg ik vanochtend, 31 januari (01.56) een mail met een factuur voor € 8,43, het resterende deel vrijreizen tot mijn nieuwe abonnementsperiode!
U mag van mij aannemen dat ik bijna ontplofte :-(
Om 06.44 nog geen medewerkers aanwezig die hier iets zinnigs over zouden kunnen zeggen. Wel is het eindelijk gelukt door te geven dat er op station Houten Castellum al weken twee van de vier in-/uitcheck-palen in storing staan.
Om 12.48 weer contact met de klantenservice. Bijna 40 minuten aan de lijn gezeten. Klantenservice stelt niets voor mij te kunnen betekenen omdat het vrijreizen al op mijn kaart zou staan (wat m.i.niet kan omdat ik niet op het station ben geweest). Wil ik de aanvulling op mijn abonnement ontbinden zo krijg ik te horen dan ’kan ik 12 maanden lang geen vrijreizen op mijn kaart/ abonnement zetten.
Resume: Vervolgens blijk ik om 13.58 weer een mail te hebben ontvangen met de mededeling dat er nog twee keuzedagen voor mij klaar staan die ik kan gebruiken tot 10 maart
Resume:
De NS maakt een fout en de klant mag daarvoor opdraaien!
Dat kan niet waar zijn!!!
En voor de duidelijkheid, het gaat niet om die € 8,43 maar om het principe dat je als klant een afspraak maakt met de NS die dan ook moet worden nagekomen. En dat je als klant niet de dupe mag worden van starre regels die zijn ingesteld door misbruik door anderen.
Vandaag geld afgeschreven.
Storneren kan niet want dan heft NS het hele abonnement op, niet het enkel het toegevoegde deel. Dit volgens de chat medewerker.
Ben van menig dat ik een ‘hand in eigen boezem’ reactie van NS had mogen verwachten.
Daarnaast snap ik niet dat NS klantcontact grotendeels via allerlei toch duidelijk foute sociale media in stand houdt. Wat is er mis met een fatsoenlijk mailadres voor klachten en directe klantcommunicatie?
Daarnaast