beantwoord

Onbekende afschrijving 'NS groep IZ NS reizigers'

• 18 november 2015
  • 8 reacties
  • 8204 Bekeken

Gisteren is er via een automatische incasso €26,40 van mijn rekening afgeschreven. Deze heb ik geweigerd waardoor het weer is terug gestort, alleen zit ik niet te wachten op een boete. Zelf heb ik echt geen idee waar deze afschrijving vandaan komt. Ik heb in de maand oktober een traject vrij abonnement gehad, maar ik heb wel altijd in/uit gecheckt.

Ik hoor graag of iemand hier het antwoord op weet.
icon

Beste antwoord door Inge NS 18 november 2015, 12:14

Welkom op het forum amberarends!

Het is inderdaad zeer waarschijnlijk dat deze automatische incasso is bestemd voor de reizen die je buiten het afgekochte traject hebt gemaakt. Je kunt de factuur van deze reizen zelf inzien via het Mijn NS-account van de contracthouder, onder het kopje 'Mijn facturen'. Klik hier voor meer informatie over het koppelen van je OV-chipkaart aan het Mijn NS-account. Uiteraard kun je ook via de klantenservice nagaan waar deze afschrijving voor bestemd is. Wij zijn 24/7 telefonisch bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kunt er ook voor kiezen om met ons te chatten (kies voor de link 'Live chat'), te e-mailen (Typ 'mail' bij 'Stel uw vraag aan Eva') of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Bekijk origineel

8 reacties

Dan gaat het waarschijnlijk om de kosten voor het reizen buiten je traject. Zoals je met NS bent overeengekomen, incasseert NS die later per automatische incasso. Je zult dus gewoon moeten betalen. Waarschijnlijk ontvang je nu alsnog een acceptgiro van NS, zodat je de rekening alsnog kunt voldoen. Betaal je die niet tijdig, dan besteedt NS de boel direct uit aan een incassobureau.
Welkom op het forum amberarends!

Het is inderdaad zeer waarschijnlijk dat deze automatische incasso is bestemd voor de reizen die je buiten het afgekochte traject hebt gemaakt. Je kunt de factuur van deze reizen zelf inzien via het Mijn NS-account van de contracthouder, onder het kopje 'Mijn facturen'. Klik hier voor meer informatie over het koppelen van je OV-chipkaart aan het Mijn NS-account. Uiteraard kun je ook via de klantenservice nagaan waar deze afschrijving voor bestemd is. Wij zijn 24/7 telefonisch bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kunt er ook voor kiezen om met ons te chatten (kies voor de link 'Live chat'), te e-mailen (Typ 'mail' bij 'Stel uw vraag aan Eva') of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Ook ik ontdek bij toeval dat NS GROEP IZ NS REIZIGERS 50 euro heeft afgeboekt van mijn rekening. Er staat niet bij wat hiervoor geleverd is of wordt. De reden van afschrijving is bestelling. Laat ik nou geen enkel idee hebben wat ik bij de NS besteld zou hebben anders dan dat ik zo nu en dan van haar trein gebruik maak en ik dacht dat ik daarvoor betaalde met mijn OV chip kaart.
Hoi Gerard, en welkom!

50 euro betreft meestal een Dal Voordeel. Heb je een abonnement bij NS? Zo niet, dan zou ik even bellen met 030-7515155. Als het goed is, staat in de afschrijving ook een bestelnummer. Daar kan mijn collega dan op zoeken, en dan weet je meteen waar de afschrijving bij hoort.

Succes!
Beste meneer of mevrouw,

Op 6 oktober is er via automatische incasso 31,95 euro van mijn rekening afgeschreven, met de omschrijving OTHR. Het is mij geheel onbekend waar dit voor dient. Ik wil graag hier meer duidelijkheid over?
Badge +3
Dat kan goed te maken hebben met het huren van OV-fietsen of je eigen fiets stallen op rekening.

Kijk in Mijn NS bij Facturen, daar zal de volledige factuur te zien en te downloaden zijn. Kan dus ook reizen buiten traject zijn (Over The Horizon Reizen?)

Heb je toevallig een NS Business Card? Dan kan het van alles zijn, zoals parkeren bij Q-Park etc.
Reputatie 7
Badge +3
Een OV fiets kost €3.85 per 24 uur en na 72 uur is er per 24 uur een toeslag van €5.00

€31.95 is 7 x €3.85 + €5.00
Zou dus wel voor een OV fiets kunnen zijn.

Ik zou inderdaad kijken bij MijnNS voor de factuur. Facturen voor OVfiets worden sinds enige tijd niet meer toegestuurd, die kun je zelf vinden in je MijnNS account.
Badge +3
Goed gerekend inderdaad. Dat is dus 1 fiets voor meer dan 3 dagen en dan nog 4 dagen een fiets (bijv 2×2 dagen of in ieder geval meer dan 24 uur).

Die omschrijving NS IZ REIZIGERS met een 'bestelling' blijft verwarrend, maar ik kreeg als antwoord "kijk maar in Mijn NS" helaas.. Zie de reactie van NS in een lang topic zonder oplossing.

Reageer