beantwoord

Onbekende afschrijving rekening NS groep IZ reizigers

• 17 november 2019
  • 5 reacties
  • 187 Bekeken

Ik heb op 14 november een afschrijving gehad van € 18,12 van Ns groep IZ NS reizigers. Ik heb geen gebruik gemaakt van een OV fiets en ben ook niet vergeten uit te checken. Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze kosten kan hebben gemaakt en hoe NS zonder machtiging dit bedrag zo maar kan afschrijven?

icon

Beste antwoord door Tochjo 17 november 2019, 11:48

Bij Traject Vrij worden treinreizen buiten het afgekochte traject altijd achteraf op de maandelijkse factuur in rekening gebracht en niet betaald van het saldo dat op de OV-chipkaart staat. U hebt dus nog niet eerder voor deze reizen betaald.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4

Via mijnNS kan je altijd de specificatie van de rekening opvragen. Beste om eerst eens daar te kijken of het dan nog vreemd uitkomt. Zonder verdere info (heb je traject? heb je een ander ABO?) kunnen wij hier slechts vermoedens uiten, ofwel speculeren.

Het befteft blijkbaar diverse reizen buiten traject waarvoor gewoon geld op de rekening stond. Hierdoor vind ik deze kleine naheffingen ook vreemd.

Badge +3

Bij Traject Vrij worden treinreizen buiten het afgekochte traject altijd achteraf op de maandelijkse factuur in rekening gebracht en niet betaald van het saldo dat op de OV-chipkaart staat. U hebt dus nog niet eerder voor deze reizen betaald.

Hallo Moni1993, welkom op de NS Community. 

Ik kan me voorstellen dat het vragen oplevert wanneer je niet van te voren weet dat de reizen buiten je traject achteraf in rekening worden gebracht. Ik hoop dat het zo verder wel duidelijk is!

Reputatie 7
Badge +3

Dat je met Traject Vrij op trajecten die buiten het traject vallen niet op saldo reist maar op rekening en dat je daarvoor achteraf een rekening ontvangt staat gewoon aangegeven op de betreffende pagina op de website.

Met Traject Vrij reist u met de trein zonder saldo nodig te hebben. Op uw eigen traject reist u onbeperkt. Op elk ander traject reist u op rekening. U checkt gewoon in en uit en aan het einde van de maand krijgt u een factuur van de door u gemaakte reizen - ook als u reist met een andere treinvervoerder dan NS.

https://www.ns.nl/abonnementen/traject-vrij.html

Reageer