beantwoord

Onbekende incasso

• 25 november 2020
  • 5 reacties
  • 137 Bekeken

Dag allemaal,

Gisteren zag ik dat er twee keer een voordeeluren abonnement wordt afgeschreven van mijn bankrekening (augustus/september). Eentje kan ik herleiden, de tweede (nog) niet. Klantenservice gebeld, maar die zeggen me niet te kunnen helpen: 

• Factuur opsturen kan niet want dan moeten ze toestemming hebben van degene die een machtiging voor mijn bankrekening heeft (maar diegenen die dat naar mijn weten zouden kunnen hebben, hebben geen facturen in hun "MijnNS”
  • Daarom geen eens toegekomen aan vraag over inzicht in uitstaande machtigingen voor mijn bankrekening
  • Manager spreken kan niet
  • Storneren via bank ben ik al te laat mee (dan zou NS zelf wel met een reactie komen)  

Kortom ernstig Kafka moment.

Iemand een idee hoe ik die info van NS kan lospeuteren? 

icon

Beste antwoord door Denice NS 25 november 2020, 12:04

In dit geval is roelofvredeveld niet zelf de contractant en kan daarom ook de facturen niet inzien. Inmiddels is in elk geval wel duidelijk voor wie beide afschrijvingen waren. Het issue dat één van de contractanten de facturen niet kan inzien zal met de betreffende contractant via onze Klantenservice opgelost moeten worden.

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi roelofvredeveld. Welkom bij de Community!

Ik begrijp dat er dus kosten van een abonnement zijn afgeschreven die jou niet bekend voorkomt. Storneren kan binnen 8 weken. Dat termijn zijn we inderdaad voorbij, wel kan je, als de incasso nog binnen de periode van 13 maanden valt, contact opnemen met je bank. Wellicht dat je bank dan alsnog iets voor je kan betekenen. Voordat je hiertoe overgaat wil ik nog wel graag even met je meekijken. Zou je mij een privébericht willen sturen met je naam, adres, woonplaats en geboortedatum?

Reputatie 7
Badge +3

Via MijnNS kun je jouw facturen inkijken.

Ben je toevallig contracthouder van het abonnement van een ander (gezinslid)?

In dit geval is roelofvredeveld niet zelf de contractant en kan daarom ook de facturen niet inzien. Inmiddels is in elk geval wel duidelijk voor wie beide afschrijvingen waren. Het issue dat één van de contractanten de facturen niet kan inzien zal met de betreffende contractant via onze Klantenservice opgelost moeten worden.

Reputatie 5
Badge

ALS het echt nog een VDU is, dan loopt het al tenminste 10 jaar, al weet ik dat veel mensen die termen nou niet zo precies uit elkaar houden. Dus dan zou dat toch al vele jaren aan de hand moeten zijn.

Nog dit jaar verschillen de prijzen van oude stijl VDU en nieuwe stijl DalKorting nog enkele euro's. Daar kan je het dus ook aan zien.

Probleem is boven water, met dank aan Denice NS!! :grinning: .
Klantnummer in MijnNS was anders dan klantnummer van abonnement… dan gaat het stuk en dat is logisch 

Reageer