beantwoord

Onbekende incasso opdracht

• 26 oktober 2016
  • 6 reacties
  • 252 Bekeken

Reputatie 1
Beste lezer,

Ik krijg een melding van mijn bank dat de "NS GROEP IZ NS REIZIGERS" 16,47 euro wil afschrijven. Ik heb geen idee waar dit bedrag voor wordt afgeschreven en ik kan ook geen informatie vinden onder 'mijn facturen' in Mijn NS. De referentie van de incasso verwijst naar een abonnement wat ik heb aangeschaft à 296 euro, zoals gevonden in mijn mail. Dit bedrag heb ik echter al in één keer voldaan.

Waar kan ik uitvogelen waarom de NS een incasso eist terwijl ik er niets van weet?
Is het verstandig om deze te weigeren?
icon

Beste antwoord door Loes 26 oktober 2016, 12:25

Hetgeen Slidestops aangeeft klopt. Het Traject Abonnement is een abonnement op rekening en het reizen met de trein buiten het traject wordt achteraf gefactureerd. Het andere OV (bus, metro en tram) is wel via het saldo van de kaart.
Bekijk origineel

6 reacties

Wat voor abonnement heeft u?
Het snelst komt u erachter als u de klantenservice belt op nr 030-7515155.
Kan ook via Twitter NS_online of livechat.
Reputatie 1
Ik heb een trajectabonnement en ik reis wel eens buiten mijn traject, maar ik heb ook gewoon saldo op mijn kaart staan. Wat ik buiten mijn traject reis wordt als het goed is van dat saldo afgeschreven. Ik heb nog nooit te maken gehad met een automatische incasso waar ik niets van weet.

Ik zal inderdaad eens proberen om de klantenservice te bereiken
Reputatie 7
Ik heb een trajectabonnement en ik reis wel eens buiten mijn traject, maar ik heb ook gewoon saldo op mijn kaart staan. Wat ik buiten mijn traject reis wordt als het goed is van dat saldo afgeschreven. Ik heb nog nooit te maken gehad met een automatische incasso waar ik niets van weet.

Ik zal inderdaad eens proberen om de klantenservice te bereiken

Wat buiten een traject gereisd wordt, wordt nooit van het saldo gehaald maar altijd later geincasseerd.
Hetgeen Slidestops aangeeft klopt. Het Traject Abonnement is een abonnement op rekening en het reizen met de trein buiten het traject wordt achteraf gefactureerd. Het andere OV (bus, metro en tram) is wel via het saldo van de kaart.
Reputatie 1
Bedankt voor de info, ik heb het gecontroleerd en het klopt. Wel vind ik dat duidelijker aangegeven mag worden bij bestelling. Ja, ik heb aangegeven dat ik NS toestemming geef om een incasso te sturen, maar het staat er zo dat het lijkt alleen voor dit abonnement te zijn.
Als je het abonnement probeert af te sluiten zonder automatisch incasso (aangezien het bedrag wordt overgemaakt) wordt dit geweigerd.
Op de pagina van het Traject Vrij abonnement wordt dat wel aangegeven.

Goed om te weten:

Gemaakte reizen buiten uw traject worden achteraf in rekening gebracht

Reageer