beantwoord

Onbekende Incasso van NS

• 16 mei 2019
  • 7 reacties
  • 180 Bekeken

Hallo, ik heb uit het niets een incasso van "NS GROEP IZ NS REIZIGERS" ik weet hier niks vanaf
icon

Beste antwoord door Thom 16 mei 2019, 11:27

Als het een incasso is van 52 euro betreft het meestal de verlenging van Dalvoordeel, die studenten het eerste jaar gratis krijgen. TrajectVrij en Flex incasseren ook, maar als u een van deze abonnementen had, had u het wel geweten. Neem desnoods even contact op met Klantenservice, die kunnen het nalopen. Soms wordt gedacht dat OV-fiets gratis is en de afrekeningen daarvan komen soms wat laat.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als het een incasso is van 52 euro betreft het meestal de verlenging van Dalvoordeel, die studenten het eerste jaar gratis krijgen. TrajectVrij en Flex incasseren ook, maar als u een van deze abonnementen had, had u het wel geweten. Neem desnoods even contact op met Klantenservice, die kunnen het nalopen. Soms wordt gedacht dat OV-fiets gratis is en de afrekeningen daarvan komen soms wat laat.
Reputatie 7
Badge +2
Heb je misschien een OV-fiets gehuurd of heb je een Traject Vrij abonnement waarbij je buiten het traject hebt gereisd. Daarvoor is vaak zo'n incasso.
Kan ook zijn vanwege verlenging van een Dalvoordeelabonnement zoals Thom aangeeft..

Facturen van dit soort incasso's kun je terug vinden in je MijnNS account.
Ik heb nog nooit een OV fiets gehuurd, heb alleen een anonieme OV chipkaart verder niks.
Reputatie 7
Badge +4
Dan kunt u het beste alles even laten nalopen bij Klantenservice, houd de afschrijving bij de hand. NS controleert voordat een machtiging tot incasso wordt afgegeven altijd uw rekeningnummer en dan wordt er 1 cent afgeschreven. Kijk na of dit is gebeurd of niet. Zo maar incasseren is niet mogelijk.
Sterker nog ik heb nog nooit mn bankrekening nummer ingevuld bij iets van NS
Hallo rochark en welkom bij de NS Community.

Opvallend dat je een afschrijving van ons krijgt zonder dat je bij ons bekend bent. Ik wil je, net als Thom adviseert, toch meegeven dat je onze Klantenservice hiervoor kunt benaderen. Zij kunnen met je meekijken en je waarschijnlijk vertellen wat er aan de hand is. Doe dit via Sociale Media of Live Chat voor een snelle reactie.
Reputatie 5
Dan kunt u het beste alles even laten nalopen bij Klantenservice, houd de afschrijving bij de hand. NS controleert voordat een machtiging tot incasso wordt afgegeven altijd uw rekeningnummer en dan wordt er 1 cent afgeschreven. Kijk na of dit is gebeurd of niet. Zo maar incasseren is niet mogelijk.

Natuurlijk wel. De NS kan ook fouten maken.

Mijn (Nederlandse) rekening is ooit helemaal leeg gehaald door Eneco. Dat werd dus storneren en blokkeren.

Reageer