beantwoord

Onbekende kosten + probleem met dalvoordeel

  • 15 December 2022
  • 1 reactie
  • 105 Bekeken

Mijn vriendin heeft gisterochtend haar dalvoordeel abonnement geactiveerd op haar OV. Na een retour Tilburg-Breda kijkt ze in haar transacties en ziet ze dat ze alsnog de volledige prijs heeft betaald voor het traject. Tevens ziet ze dat er 15,66 euro is afgeschreven voor klantenservice. Ik vroeg me af waarom zij het volledig tarief moest betalen, terwijl ze tijdens de dal uren reist. Daarbij vraag ik me ook af wat de 15,66 afschrijving voor klantenservice precies inhoudt. Tenslotte vroeg ik me af wie ik moet benaderen voor verheldering en eventueel om geld terug te krijgen.

met vriendelijke groet,

A

icon

Beste antwoord door mrfreeze 15 December 2022, 10:20

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Hoi a.wedding,

Zo te lezen is ze overgestapt van Reizen op Saldo naar NS Flex. In dat geval moet de bestelling ook nog ‘opgehaald’ worden bij een NS-automaat. Is dat ook gedaan?
Om korting te krijgen, telt het tijdstip van inchecken. Als ze bijvoorbeeld om 8.50 uur incheckt, en om 9.05 uur gaat reizen, zal toch het volledige tarief gelden.
Het kan ook zijn dat ze voorafgaand aan de reis in de daluren, nog een reis heeft gemaakt tijdens de spits. Als er minder dan 35 minuten tussen uit- en inchecken zit, blijft het eerdere tarief gelden.

Het bedrag van de klantenservice is meestal het saldo dat nog op de kaart stond. Dat wordt verrekend op de eerstvolgende factuur. Het zijn geen kosten, het is juist een bedrag dat ze terugkrijgt. Het is dan ook een negatief bedrag.

Mocht u er met deze informatie toch niet uit komen, dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter.

Reageer