beantwoord

Onbeperkt reizen buiten de spits, maar niet in weekend

• 7 September 2021
  • 4 reacties
  • 131 Bekeken

Op de specificatie van mijn NS Flex Dal Vrij abonnement zie ik dat het uitgesplitst is tussen “Onbeperkt reizen in het weekend, € 31,00 per maand” en “Onbeperkt reizen buiten de spits, € 75,00 per maand”.

Gezien ik zelden in het weekend reis, is mijn vraag of het ook mogelijk is alleen te betalen voor het reizen buiten de spits. Dus een abonnement van € 75,00 per maand.

icon

Beste antwoord door Tochjo 7 September 2021, 17:42

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb ook Dalvrij en die uitsplitsing van door de week en het weekend heeft in wezen geen nut.  Het geeft dit soort verwarring. Het abonnement Dalvrij betreft vrij reizen, zolang je incheckt buiten de spits. @Tochjo heeft het juiste antwoord al gegeven.

Reputatie 6
Badge +1

Het is een raar gevolg van voor gewone mensen ondoorgrondelijke beweegredenen van tante spoor, die dus allerlei slimmerts (of zij die menen dat te zijn) tot dit soort zeer voorspelbare vragen leidt.

Reputatie 7
Badge +3

Het is een raar gevolg van voor gewone mensen ondoorgrondelijke beweegredenen van tante spoor, die dus allerlei slimmerts (of zij die menen dat te zijn) tot dit soort zeer voorspelbare vragen leidt.

Dat heeft uiteraard commerciële redenen. Alleen doordeweeks voor 75 Euro is vrees ik te goedkoop, 106 euro voor een hele week is waarschijnlijk gebaseerd op de gedachte dat mensen die doordeweeks veel reizen dat in het weekend niet zullen doen.  

Badge +3

Nee, dat is niet mogelijk.

Reageer