LS, Ik wil graag laten weten dat ik het onterecht vind dat de samenreiskorting voor willekeurig iedereen is opgeheven. Wij hebben als gezin geen auto, en reizen, als we reizen, altijd met plezier met het OV. We hebben geen onderling besmettingsgevaar volgens het RIVM en gebruiken de trein niet vaak, maar als we moeten reizen vind ik het totaal onterecht dat we opeens geen gebruik kunnen maken van de korting. Dat is mijns inziens geen ontmoedigingsbeleid, want we reizen als wij het nodig vinden om te reizen, ik zie het eerder als diefstal. Ik druk me niet graag radicaal uit op deze manier, maar wil dit wel laten weten, hoogachtend, I. von Asmuth
Beste antwoord door Stijn NS
Goedemiddag caramela02 en welkom bij de NS Community!
Bedankt voor je feedback. De mogelijkheid om gebruik te maken van Samenreiskorting is uitgezet als onderdeel van onze maatregelen om niet-noodzakelijke reizen zoveel mogelijk te ontmoedigen. Het is goed mogelijk dat jij of jullie hier gebruik van maakten juist voor noodzakelijke reizen, maar er zullen vele anderen zijn waarbij dat niet het geval was. Het is niet mogelijk om op individuele basis te controleren wie het gebruikt voor een noodzakelijke en wie voor een niet-noodzakelijke reis, dus is er besloten om het algemeen niet meer aan te bieden, net als andere actieproducten. Het staat je natuurlijk vrij om het hier niet mee eens te zijn, maar ik vrees dat er vooralsnog weinig zal veranderen aan deze maatregelen.