beantwoord

Onjuiste incasso traject abonnement

• 26 mei 2015
  • 4 reacties
  • 178 Bekeken

Voor de maand februari heb ik op de dalurenkaart van mijn dochter een traject abonnement gezet Haarlem - Amsterdam . Hiervoor moest ik een automatische incasso afgeven aan de NS. zodat achteraf de extra reiskosten via mijn bankrekening kon worden afgeschreven. Niks mis mee zul je denken, totdat er reizen die buiten dit traject vallen van haar ov- kaart worden afgeschreven, terwijl je verwacht dat je die via de afgeven incasso had moeten betalen. Als je dan een maand later als nog een incasso van de NS. krijgt waar al die treinreizen nogmaals worden afgeschreven gaat er toch iets mis. Helemaal als je dan ziet dat op de incasso rekening rustig dubbele kosten in rekening worden gebracht voor een treinreis en dat die zelfde reis ook nog eens van de ov kaart zijn afgeschreven (enkele reis 3x afgeschreven) weet je dat het goed mis is. Dus de telefoon maar gepakt en gebeld met service nummer van de NS.
De NS. dame aan de telefoon alles uitgelegd, en tijdens het gesprek de ov afschrijvingen en de incasso kosten vergeleken , en ook zij was ervan overtuigt dat hier iets goed fout was gegaan. Zij zou het intern doorgeven, en binnen 5 weken ??? zal het worden opgelost. Na 7 weken nogmaals gebeld , de NS. dame het verhaal weer uitgelegd, nee hiervan was haar niets bekend, maar ook zij zal het doorgeven en zal binnen 5 weken zijn opgelost. Na 7 weken weer gebeld , en je raad het al, nee niets van bekend , maar zal binnen 5 weken worden opgelost. Heb nog tijdens dit laatste gesprek overwogen het geïncasseerde bedrag terug te laten boeken door de bank, maar in overleg met de NS dame hier toch maar vanaf gezien, zij beloofde plechtig dat het nu wel goed zal komen. Nu zijn wij weer 7 weken verder, nog steeds niets van de NS. gehoord, terugboeken kan niet meer, ben te goed van vertrouwen geweest . Of ik mijn geld ooit weer terug zie, ik betwijfel het. Het vertrouwen in de NS is bij mij tot het nulpunt gedaald. Ik heb sterk de indruk dat het service nummer enkel maar dient om de klanten aan te horen en zoet te houden. Probeer het nu via dit forum hopelijk krijg ik via deze weg wel mijn geld terug.
icon

Beste antwoord door Herman NS 26 mei 2015, 18:44

Beste Alex1952,

Vervelend dat je negatieve ervaringen hebt gehad met NS Klantenservice. Wil je mij je NAW-gegevens, geboortedatum en het kaartnummer van jouw dochter toesturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam en vervolgens op 'stuur bericht' te klikken. Ik zoek graag uit of ik hierin iets voor jou kan betekenen.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

4 reacties

Beste Alex1952,

Vervelend dat je negatieve ervaringen hebt gehad met NS Klantenservice. Wil je mij je NAW-gegevens, geboortedatum en het kaartnummer van jouw dochter toesturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam en vervolgens op 'stuur bericht' te klikken. Ik zoek graag uit of ik hierin iets voor jou kan betekenen.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Hallo Herman,
Zal je eerst even mijn gegevens geven en daarna van mijn dochter's ov kaart..
De incasso rekening die ik kreeg is factnr.********** Klantnr****************,€91,53 . Het meest duidelijke voorbeeld is de op deze rekening staande kosten op de.datum 12-02-2015 Meppel-Amsterdam centraal Hier wordt 2x €20,40 in rekening gebracht. referentienr. **************. De bijbehorende ov kaart van mijn dochter waar dal en trajectabonn. op staat is 3528 ***************, Op deze kaart ziet u dat op 12-02-2015 voor dezelfde reis Meppel-Amsterdam ook €20,40 in rekening wordt gebracht. Deze reis werd dus 3x door de ns geïnt. Alle incasso rekening bedragen zijn in die periode ook van haar ov. kaart afgeboekt. Daarom vraag ik u aan mij de incasso rekening van €91,53 terug te laten storten op mijn bankrekening. Op mijn NS site staat ook nog een creditering gemeld met factnr. **********6 van €22,93. Deze vermelding staat er al sinds 1 april maar is nooit door de NS. op mijn rekening gestort. (1 april grap?),
Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet,
mvgr.
Alex
Alex wil je je Privé gegevens weghalen. Iedereen kan ze zo lezen. Je kan ze tot één uur na plaatsing aanpassen door op bewerk te klikken in je bericht.

Of Herman misschien kan jij het bericht even anonimiseren
Badge
Hallo Herman,
Zal je eerst even mijn gegevens geven en daarna van mijn dochter's ov kaart..
De incasso rekening die ik kreeg is factnr***************Klantnr ********* ,€91,53 . Het meest duidelijke voorbeeld is de op deze rekening staande kosten op de.datum 12-02-2015 Meppel-Amsterdam centraal Hier wordt 2x €20,40 in rekening gebracht. referentienr. ************. De bijbehorende ov kaart van mijn dochter waar dal en trajectabonn. op staat is 3528 **************, Op deze kaart ziet u dat op 12-02-2015 voor dezelfde reis Meppel-Amsterdam ook €20,40 in rekening wordt gebracht. Deze reis werd dus 3x door de ns geïnt. Alle incasso rekening bedragen zijn in die periode ook van haar ov. kaart afgeboekt. Daarom vraag ik u aan mij de incasso rekening van €91,53 terug te laten storten op mijn bankrekening. Op mijn NS site staat ook nog een creditering gemeld met factnr. *************** van €22,93. Deze vermelding staat er al sinds 1 april maar is nooit door de NS. op mijn rekening gestort. (1 april grap?),
Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet,
mvgr.
Alex

Je stuurt nu geen privébericht. Privé gegevens heb ik verwijderd. Graag opnieuw je verzoek/uitleg via privébericht sturen. Je stuurt een privébericht naar Herman door op zijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.

Reageer