beantwoord

Onkosten op factuur traject vrij

• 15 mei 2021
  • 7 reacties
  • 196 Bekeken

Ik heb een trajectvrij abonnement voor het traject Tilburg Reeshof-Breda. In mijn reishistorie zie ik echter willekeurig onkosten staan bij sommige reizen die ik op dit traject gemaakt heb. Gaat NS deze onkosten daadwerkelijk in rekening brengen of kan ik dit foutieve kostenoverzicht negeren? Bijgevoegd een selectie van de verschillende op mijn Traject Vrij traject. 

icon

Beste antwoord door Maxime NS 16 mei 2021, 15:03

Wat vreemd zeg! Je kan het natuurlijk altijd even na laten kijken door de klantenservice, als het automatisch gecorrigeerd wordt is dat het mooiste maar anders kan het daarna ook nog handmatig worden aangepast.

Bekijk origineel

7 reacties

Dit heb ik ook, zo rond dezelfde periode. Op 10, 11 en 12 mei zijn kosten in rekening gebracht voor reizen die horen te vallen onder mijn NS Flex Trajetcvrij.

Hierover heb ik chatcontact gehad met de NS. Er werd verteld dat het probleem ook al door anderen gemeld was. De foutieve kosten zouden automatisch gecorrigeerd moeten worden, maar vooralsnog heb ik dat niet zien gebeuren. De extra kosten voor de reizen worden nu nog gewoon opgeteld bij mijn abonnement

Badge +3

Je factuur zal het uitwijzen, maar ik vermoed dat dit cosmetisch is en zo in je reishistorie zal blijven staan. Het tellertje met lopende kosten klopt ook lang niet altijd.

Bij mij het omgekeerde, ik zie in de app diverse treinreizen van € 0,00 waar ik wel degelijk (en terecht) voor betaald heb.

Lastig als je zaken wilt declareren, maar via de website klopt het (bij mij) wel.

Wat vreemd zeg! Je kan het natuurlijk altijd even na laten kijken door de klantenservice, als het automatisch gecorrigeerd wordt is dat het mooiste maar anders kan het daarna ook nog handmatig worden aangepast.

Badge +3

Vond toevallig deze nog van een kleine 2 jaar geleden, maar daar ging het uiteindelijk om een kaartvernieuwing die (op de achtergrond) werd uitgevoerd, en roet in het eten gooide voor (weergegeven) reiskosten op een bepaalde dag.

Die kosten zijn toen gecorrigeerd of nooit gefactureerd.

Reputatie 1

Ik had eenzelfde probleem, bij mij werden een aantal ritten op 10, 11 en 12 mei ten onrechte in rekening gebracht.

Bij mij kwamen ze wel op de factuur terecht dus ik zou je factuur goed in de gaten houden!

Na chatcontact zou het gecorrigeerd moeten worden ik de volgende factuur. De huidige factuur aanpassen was te moeilijk, lekker klantvriendelijk wel.

Dit had ik dus ook deze maand en het is inmiddels vanzelf verholpen.

De kosten van de reizen staan nog steeds in mijn transactieoverzicht, maar daar staan nu ook correcties bij van hetzelfde bedrag maar dan negatief onder de naam 'Klantenservice’. 

Dit probleem is inderdaad bekend. Opeens werden reizen die na 9 mei werden gemaakt gewoon berekend ondanks dat het traject al was afgekocht. Onze afdeling NS Flex is hiervan op de hoogte en is bezig om het te corrigeren.

Reageer