beantwoord

Online Factuur

• 9 september 2015
  • 3 reacties
  • 338 Bekeken

Beste NS,

Als ik op de 1e van een maand online aan Maandtraject Vrij abonnement aanschaf.
Deze betaal ik via iDeal.
Er wordt dan netjes een actie aangemaakt en de volgende dag (de 2e van de maand) haal ik mijn abonnement op bij de automaat en zet deze op mijn ov-chipkaart.

Nu komt de vraag:
Waarom moet ik tot de 10e, 11e of soms 12e van diezelfde maand wachten totdat ik uberhaupt online de factuur kan zien en/of downloaden.

Waarom is dit niet ala minuut? waarom is dit niet geautomatiseerd? Waarom?

Mijn werkt vraagt netjes of ik alle declaraties kan indienen voor de 10e van de maand. Soms lukt dit gewoon niet waardoor ik die maand pas later vergoed krijg en dus met dubbele lasten zit.
icon

Beste antwoord door Inge NS 17 september 2015, 16:31

Welkom op het forum Shuyinsama! De factuur voor je Traject Vrij maandbonnement is circa 5 werkdagen na de bestelling zichtbaar in Mijn NS. Indien de bestelling in het weekend of op een feestdag valt dan is de factuur vanaf de eerst volgende werkdag zichtbaar. Ik zal je feedback over de snelheid van het tonen van de factuur intern doorgeven, maar kan op de korte termijn helaas geen verandering beloven.
Bekijk origineel

3 reacties

Meestal kun je al voor de 10e van de maand via Mijn NS inzien. Als uw abonnement de 1e van de maand in gaat dan wordt het alleen rond de 7e of de 8e van de maand van je rekening nummer afgeschreven. Echter is het wel zo als dit een keer op een weekend valt, gebeurd de incasso voor of na het weekend. De banken zijn dan dicht. Evengoed (en dat is in mijn geval wel zo) kun je al ruim schoot via mijn NS je online factuur inzien.
Er is geen incasso.

De afgelopen 2 a 3 maanden heb ik de bestellingen gedaan op de 4e van de maand (augustus was dinsdag, september was vrijdag)

Ik heb daar de afschriften van.
De dag daarna haal ik de bestelling gelijk op bij een automaat (de 5e dus)

Waarom kan ik dan niet de 5e of de 6e al de factuur downloaden? dit is toch automatisch. Als ik pin in een winkel zie ik gelijk online de afschrift staan.
Als ik mijn RET Metro abonnement erop zet kan ik deze na 24 uur al terug zien op mijn ov-chipkaart.
Als ik een product online bestel krijg ik ook binnen 24 uur (meestal direct) de factuur.

Waarom kan dit op mijnNS dan niet? Sorry maar we leven in 2015. Dit soort dingen horen inmiddels een standaard te zijn in de branch waar de NS zich begeeft.

De afgelopen 4 maanden is het bijna altijd na de 10e van de maand pas online (op 1x na op de 9e)
(8 juni was een automatisch incasso voor buiten traject reizen)

EDIT: Ik zie overigens in een ander topic dat dit maximaal 10 werkdagen kan duren.
Ook op dit gebied laat NS weer zien dat het niet met de tijd mee gaat. 10 werkdagen? serieus? je kunt me beter via de post de factuur sturen nadat ik de ideal betaling heb gedaan dat is sneller dan dit! Doe even normaal zeg.
Welkom op het forum Shuyinsama! De factuur voor je Traject Vrij maandbonnement is circa 5 werkdagen na de bestelling zichtbaar in Mijn NS. Indien de bestelling in het weekend of op een feestdag valt dan is de factuur vanaf de eerst volgende werkdag zichtbaar. Ik zal je feedback over de snelheid van het tonen van de factuur intern doorgeven, maar kan op de korte termijn helaas geen verandering beloven.

Reageer