Onrechtmatige verlenging dal vrij abonnement

• 21 oktober 2014
  • 6 reacties
  • 305 Bekeken

Hallo,

Ik heb meer dan een jaar lang met alle tevredenheid gebruik kunnen maken van een NSDalvrij abonnement. Sinds september 2014 is mijn Dalvrij abonnement niet meer nodig. Hiervoor heb ik rond 18 september contact gehad met NS klantenservice voor het beëindigen van mijn abonnement. Omdat ik niet binnen twee weken termijn was met de beëindiging, loopt mijn abonnement daarom door tot 18 oktober. Voor 18 oktober zou ik mijn bestelling op moeten halen, zoals beschreven in de instructiemail. Helaas is dit email bericht mij ontgaan en was ik dus niet op de hoogte van de belangrijke instructies om mijn bestelling voor 18e van deze maand op te halen.

Gisteren, 21 oktober, heb ik mijn dalvrij pas gecontroleerd op saldo en bleek dat de dalvrij abonnement er nog op zat. Hiermee ben ik naar de informatie balie gegaan en hiernaar geïnformeerd, Zij hebben contact opgenomen met de klantenservice. Uit de telefonische gesprek bleek de bestelling niet te zijn opgehaald. Dus mijn dalvrij abonnement zal voor nog een maand, te weten tot 18e van november 2014, verlengd worden. Een pas waarvoor ik al een maand extra heb moeten betalen, is nog eens verlengd voor een 2e maand. Een pas dat amper gebruik zal gemaakt worden.

Alhoewel ik mijn fout in kan zien, begrijp ik niet dat NS, een bedrijf dat streeft naar klantentevredenheid, in dit soort gevallen niets kan betekenen voor zijn trouwe klanten. Op het moment ga ik zsm mijn bestelling ophalen en zal ik geen gebruik maken van de pas. Ik hoop dan ook dat NS hier in dit geval iets voor mij kan betekenen. En ik hoop dan ook in de toekomst weer gebruik te zullen maken van de NS abonnementen.

In afwachting van een reactie,

Nassir

6 reacties

Hallo Nassir,

Ik wil wel even voor je nakijken of de deactivatie is gelukt. Je mag me een privebericht sturen met je NAW-gegevens en geboortedatum.

Vriendelijke groet,
Herman NS

btw. Ik heb de laatste herinnering ontvangen op 29 oktober 2014. Hoelang heb ik nog tot de eerste verhoging? Ik wacht op de volgende studiefinanciering van 24 november 2014. Kun je mij aub hierover meer informeren.

Dank
Hallo Nassir,

Ik wil wel even voor je nakijken of de deactivatie is gelukt. Je mag me een privebericht sturen met je NAW-gegevens en geboortedatum.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Nassir, welkom op het forum. Als ik het goed begrijp staat de deactivatie van het abonnement opnieuw voor je klaar bij de kaartautomaat. Belangrijk om te weten is dat het abonnement gedeactiveerd moet worden, want het abonnement staat namelijk t/m 2029 op je OV-chipkaart. Doe je dit niet, dan wordt het abonnement inderdaad weer voor een maand verlengd. In dit soort gevallen kunnen we weinig voor je betekenen. Zolang de deactvitatie niet opgehaald is, kan je in principe nog met je Dal Vrij reizen.
Vriendelijke groet, Leny

Ik vind het nog al bizar.

Sinds dat de instructiemail binnen is gekomen (20 oktober), in principe zou dan de bestelling opgehaald kunnen worden, heb ik tot aan vandaag (30 oktober) geen bestellingsproduct gezien op mijn pas om te deactiveren.

Loop ik langs bij de servicebalie, word ik geïnformeerd dat de bestelling al is opgehaald:? heel raar! want ik heb nooit een bestelling gezien op mijn pas.

Nu krijg ik dus al tweemaal toe een herinnering van betaling. Zoals velen zouden dan denken, betalen en klaar ermee, zit ik helaas in een financiële crisis. Zijn er mogelijkheden tot een schikking?

In afwachting van een reactie,
NS streeft niet naar klantentevredenheid, anders zou deze overbodige handeling niet nodig zijn.
Het is een truc om klanten extra geld uit hun zakken te kloppen.

Dat heeft u goed opgemerkt.
Badge
Nassir, welkom op het forum. Als ik het goed begrijp staat de deactivatie van het abonnement opnieuw voor je klaar bij de kaartautomaat. Belangrijk om te weten is dat het abonnement gedeactiveerd moet worden, want het abonnement staat namelijk t/m 2029 op je OV-chipkaart. Doe je dit niet, dan wordt het abonnement inderdaad weer voor een maand verlengd. In dit soort gevallen kunnen we weinig voor je betekenen. Zolang de deactvitatie niet opgehaald is, kan je in principe nog met je Dal Vrij reizen.
Vriendelijke groet, Leny
NS streeft niet naar klantentevredenheid, anders zou deze overbodige handeling niet nodig zijn.
Het is een truc om klanten extra geld uit hun zakken te kloppen.

Reageer