vraag

Ontbrekend referentienummer in bevestigingsmail bestelling

• 15 juni 2019
  • 11 reacties
  • 384 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2
  • Super user
  • 5160 reacties
Ik heb zojuist mijn Traject Vrij abonnement omgezet naar een NS Flex Dal Voordeel.
Na de laatste stap krijg ik een referentienummer voor mijn bestelling waarbij ook wordt gemeld dat ik dit nummer in de bevestingsmail ontvang. Die bevestingingsmail kwam al snel binnen, maar waar en hoe ik ook kijk, dit referentienummer staat er niet in. Wel mijn (al bestaande) klantnummer en een kenmerknummer, maar dit referentienummer van mijn bestelling ontbreekt. Ook in de mail met instructies hoe dit Flex op te halen staat dit referentienummer niet.

Zou er eens gekeken kunnen worden om dit soort communicatie juist te laten verlopen? Of wil NS mensen hiermee gek maken door ze vergeefs te laten zoeken naar een niet aanwezig referentienummer?

11 reacties

Heel vreemd. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw gegevens zodat ik dit kan uitzetten?
Badge +3
Ik zou gewoon over een uurtje (of anders na de einddatum van je Traject Vrij) eens kijken in Mijn NS en of dan je 'dashboard' of Startpagina (Home) ineens de nieuwe Flex look heeft. Je hoeft volgens mij niets te doen (ik in ieder geval niet) behalve even langs een automaat.

Uiteraard kan je de beëindiging van Traject Vrij al eerder ophalen bij een servicepunt, en dan wordt er een nieuw product op je kaart gezet... Zoiets (zie afbeelding):

Daarna kan je op elk gewenst moment een Flex abonnement nemen en dat is binnen een uur actief (na ophalen). 2 muisklikken en niets te activeren per mail.

Referentienummers zijn de NS niet zo goed in. Factuur voor OV-fiets en Stallen op Rekening is nog steeds een 'bestelling' op je bankafschrift... 😫
Reputatie 7
Badge +2
Het gaat er niet om hoe het staat in MijnNS, mijn dashboard of startpagina, dat gaat trouwens gewoon goed. Ik heb intussen ook al de bestelling opgehaald hier op het station. Dus dat gaat ook goed.

Waar het om gaat is dat bij de laatste stap bij het aanvragen de wijziging er een referentienummer wordt gegeven en gemeld dat dat nummer in de bevestiginsmail staat die ik ga ontvangen. Dat nummer staat niet in de mail.
Dat is als de inmiddels al heel belegen Belgenmop (sorry herrie): Hoe krijg je een Belg gek? Door te zeggen dat er een zak friet in de hoek van een ronde kamer ligt.

@Erryt NS PB verzonden
Badge +3
Ik snap het, denk ik 😅

Men belooft je een of ander referentienummer/puzzelstukje maar dat heb je dus al. De puzzel is compleet hoor en je hoeft niets te doen verder!

Maar nee, dat nummer gaan we je per e-mail sturen!

En vervolgens krijg je de hele puzzel.. zonder dat ene stukje!

Ronde kamer zonder fritten/pommes in de hoek? Tja, wat nu? 🤔

Terug naar Start (monopoly)... Terwijl je al gewonnen hebt dus game over.

En terug naar de tekentafel dus voor de NS en het bestelproces 🤣
Het signaal is goed aangekomen. Ik verwacht volgende week hier iets over te kunnen melden.
Reputatie 5
Ik snap het, denk ik 😅

Men belooft je een of ander referentienummer/puzzelstukje maar dat heb je dus al. De puzzel is compleet hoor en je hoeft niets te doen verder!

Maar nee, dat nummer gaan we je per e-mail sturen!

En vervolgens krijg je de hele puzzel.. zonder dat ene stukje!

Ronde kamer zonder fritten/pommes in de hoek? Tja, wat nu? 🤔

Terug naar Start (monopoly)... Terwijl je al gewonnen hebt dus game over.

En terug naar de tekentafel dus voor de NS en het bestelproces 🤣

Beetje flauwe reactie als de OP gewoon een foutje in het bestelproces aankaart.

Nee, het is geen gigantisch probleem, maar het is wel gewoon nuttig als dit soort foutjes er via dit forum uitgehaald kunnen worden.
Ik ben nog bezig om te achterhalen waar het fout gaat. Ik kan helaas nog geen antwoord geven.
Excuses voor de late reactie. Afgezien van het feit dat ik lange tijd geen reactie heb gegeven heb ik weer een aantal reminder verstuurd. Dit helaas zonder succes. Ik heb zojuist weer een mail opgesteld en hoop dat ik nu wel spoedig een antwoord krijg. Ik hou jullie vanaf nu weer wekelijks op de hoogte in dit topic.
Reputatie 3
Ha @Momo, bedankt voor het signaal!
We zien inderdaad dat het referentienummer voor klanten die zijn overgestapt vanaf een Reizen op Saldo-product uit de communicatie is weggevallen. Voor klanten die via de webshop hebben besteld is het referentienummer wel opgenomen in de communicatie. Excuses voor de onduidelijkheid.

Goed om te horen dat het proces van ophalen verder goed is verlopen!
Reputatie 7
Badge +2
Dank je voor je reactie @Danny Flex
Wordt/is het nu dan wel aangepast dat het referentienummer wel wordt meegenomen in die communicatie voor klanten die zijn overstappen vanaf een Reizen op Saldo-product?

De meeste mensen zullen gewoon dat scherm weg klikken en hebben daarna dat nummer niet mochten ze wel vragen hebben over de bestelling.
Reputatie 3
@Momo: We gaan er inderdaad mee aan de slag om het referentienummer weer op te nemen bij de klanten die overstappen.
Overigens kan de NS Klantenservice ook zonder het referentienummer van een bestelling prima helpen bij vragen!
Nogmaals dank voor de scherpe blik.

Reageer