Goedendag,
Op 4 April 2020 heb ik telefonisch mijn Traject vrij abonnement om laten zetten naar Flex.
Op 5 April 2020 ontvang ik een mail en word ik gefeliciteerd met mij Omzetting naar Flex kosten 0 Euro.
Bij de NS automaat had ik mijn ov pas aangeboden om de bestelling van Flex op te halen en dit was gelukt, voor de zekerheid heb ik dat later nog eens gedaan en bij de 2e keer kreeg ik de melding dat er geen bestelling klaar stond.
Vervolgens is in April 212 euro afgeschreven
Vervolgens is in Mei 212 euro afgeschreven
Vervolgens is in Juni 212 euro afgeschreven
De maand Juni en Mei heb ik via mijn bank laten storneren, voor de maand April was teveel tijd verstreken.
Hierna heb ik meteen NS klantenservice gebeld (030 751 51 55) de medewerker zegt dat mijn omzetting niet bekend is het systeem van NS.
Vreemd want ik heb wel de emails hiervan ter bevestiging.
Volgens de klantenservice medewerker is mij Traject vrij abonnement nog steeds actief, terwijl als ik inlog op Mijn NS staat dat ik een flex abonnement hebt.
Ook ontvang ik begin elke maand een email met mijn nieuwe factuur van 0 Euro.
Volgens de NS moet ik maand Mei en Juni van 424 Euro terug betalen en krijg ik de maand April ook niet terug. Ook krijg ik volgens de medewerker een incassobureau die alsnog de maand Mei en Juni gaat vorderen !!!
Beste NS, is dit hoe jullie met klanten omgaan ?
Ik ga er vanuit dat dit op te lossen is, de NS medewerker zegt van niet en kan of mag geen andere afdeling bekend maken aan mij die dit wel op kan lossen.
Ik hoor graag van jullie hoe dit opgelost gaat worden.
Alle email van bevestiging tot facturen waarin staat dat ik niks verschuldigd ben kunnen gedeeld worden.
Mvg,
Michael
Beste antwoord door Stijn NS
Update: Ik heb via een privébericht alle benodigde informatie gekregen, de situatie bekeken en heb een nieuwe beëindiging gestart van het betreffende Traject Vrij abonnement, zo dicht mogelijk bij de overstapdatum. Blijkbaar was er toch iets misgegaan waardoor de overstap naar NS Flex niet was bevestigd in april, met als gevolg dat het Traject Vrij abonnement is doorgelopen.
Voor de meelezers: Wanneer een wijziging, beëindiging of overstap wordt bevestigd, wordt hier altijd een extra mail over gestuurd dat die actie succesvol is uitgevoerd. Controleer dus of die e-mail ook binnen komt als indicatie dat alles goed is gegaan, of controleer de producten op de kaart zelf. Mocht er indicatie zijn dat er iets niet is goed gegaan, neem dan z.s.m. contact op met onze Klantenservice.