beantwoord

Onterecht geld blijven afschrijven na omzetten traject vrij naar Flex

• 13 juni 2020
  • 5 reacties
  • 244 Bekeken

Goedendag,

Op 4 April 2020 heb ik telefonisch mijn Traject vrij abonnement om laten zetten naar Flex.

Op 5 April 2020 ontvang ik een mail en word ik gefeliciteerd met mij Omzetting naar Flex kosten 0 Euro.

Bij de NS automaat had ik mijn ov pas aangeboden om de bestelling van Flex op te halen en dit was gelukt, voor de zekerheid heb ik dat later nog eens gedaan en bij de 2e keer kreeg ik de melding dat er geen bestelling klaar stond.

Vervolgens is in April 212 euro afgeschreven

Vervolgens is in Mei 212 euro afgeschreven

Vervolgens is in Juni 212 euro afgeschreven

De maand Juni en Mei heb ik via mijn bank laten storneren, voor de maand April was teveel tijd verstreken.

Hierna heb ik meteen NS klantenservice gebeld (030 751 51 55) de medewerker zegt dat mijn omzetting niet bekend is het systeem van NS.

Vreemd want ik heb wel de emails hiervan ter bevestiging.

Volgens de klantenservice medewerker is mij Traject vrij abonnement nog steeds actief, terwijl als ik inlog op Mijn NS staat dat ik een flex abonnement hebt.

Ook ontvang ik begin elke maand een email met mijn nieuwe factuur van 0 Euro.

Volgens de NS moet ik maand Mei en Juni van 424 Euro terug betalen en krijg ik de maand April ook niet terug. Ook krijg ik volgens de medewerker een incassobureau die alsnog de maand Mei en Juni gaat vorderen !!!

Beste NS, is dit hoe jullie met klanten omgaan ?

Ik ga er vanuit dat dit op te lossen is, de NS medewerker zegt van niet en kan of mag geen andere afdeling bekend maken aan mij die dit wel op kan lossen.

Ik hoor graag van jullie hoe dit opgelost gaat worden.

Alle email van bevestiging tot facturen waarin staat dat ik niks verschuldigd ben kunnen gedeeld worden.

Mvg,

Michael

icon

Beste antwoord door Stijn NS 19 juni 2020, 11:03

Update: Ik heb via een privébericht alle benodigde informatie gekregen, de situatie bekeken en heb een nieuwe beëindiging gestart van het betreffende Traject Vrij abonnement, zo dicht mogelijk bij de overstapdatum. Blijkbaar was er toch iets misgegaan waardoor de overstap naar NS Flex niet was bevestigd in april, met als gevolg dat het Traject Vrij abonnement is doorgelopen.

Voor de meelezers: Wanneer een wijziging, beëindiging of overstap wordt bevestigd, wordt hier altijd een extra mail over gestuurd dat die actie succesvol is uitgevoerd. Controleer dus of die e-mail ook binnen komt als indicatie dat alles goed is gegaan, of controleer de producten op de kaart zelf. Mocht er indicatie zijn dat er iets niet is goed gegaan, neem dan z.s.m. contact op met onze Klantenservice.

Bekijk origineel

5 reacties

Ik zal even nog reageren hierop ter afsluiting.

mede met hulp van Stijn heb ik vandaag succesvol het abonnement Traject vrij succesvol van mijn ov kaart kunnen verwijderen.

In april had ik deze stappen al uitgevoerd maar waarschijnlijk in de systemen fout gegaan waardoor mijn abonnement doorliep op mijn ov kaart terwijl in principe het abonnement beeindigt was.

Stijn,

dank je voor je hulp, ik hoop dat jullie Noel En alle andere reizigers net zo goed kunnen helpen zoals ik door jullie geholpen ben. 
groet,

Michael

Update: Ik heb via een privébericht alle benodigde informatie gekregen, de situatie bekeken en heb een nieuwe beëindiging gestart van het betreffende Traject Vrij abonnement, zo dicht mogelijk bij de overstapdatum. Blijkbaar was er toch iets misgegaan waardoor de overstap naar NS Flex niet was bevestigd in april, met als gevolg dat het Traject Vrij abonnement is doorgelopen.

Voor de meelezers: Wanneer een wijziging, beëindiging of overstap wordt bevestigd, wordt hier altijd een extra mail over gestuurd dat die actie succesvol is uitgevoerd. Controleer dus of die e-mail ook binnen komt als indicatie dat alles goed is gegaan, of controleer de producten op de kaart zelf. Mocht er indicatie zijn dat er iets niet is goed gegaan, neem dan z.s.m. contact op met onze Klantenservice.

Michael, Stijn,

Thanks to both of you for this conversation. I am in the exact same situation as Michael, maybe worse as NS has charged me for both subscriptions (!!) for the last 3 months... So in my NS I have the flex subscription (5€ / month), and my bank details show 5€ + another 166€/month from the original Travel Free subscription… and I had the same no-go feedback over the phone with customer service :(

Stijn, I will contact in private message. Hope you will be able to help me correct the situation...

Hi Noel W, welcome to the NS Community. 

If you are in the same situation, the best option is to first contact the Customer Service by phone or, preferably, by chat, Facebook or Twitter. 

Goedemiddag Michael_Rijk en welkom bij de NS Community.

Ik vind het vervelend om te lezen dat er iets mis lijkt te zijn gegaan met de overstap van je Traject Vrij abonnement naar NS Flex. Het is vreemd dat het Traject Vrij abonnement nog actief lijkt te zijn terwijl je wel aangeeft de overstap te hebben bevestigd.

Normaal gezien zou je hiervoor terecht kunnen bij een van onze reguliere Klantenservice kanalen, gezien de Community in eerste instantie een platform is waar reizigers elkaar kunnen helpen. Echter, gezien je al contact hebt gehad en er blijkbaar niet uit bent gekomen wil ik daar in dit geval een uitzondering maken. Je mag mij hiervoor een privébericht sturen met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mail adres.

Wel wil ik aangeven dat mijn dienst er over enkele ogenblikken op zit en ik komende maandag pas mijn volgende dienst weer hebt. Ik zal de situatie dus maandag pas weer kunnen bekijken.

Reageer