beantwoord

Onterecht kosten na opzeggen daluren abonnement

• 12 November 2014
  • 2 reacties
  • 560 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Mijn daluren abonnement heb ik een paar maanden terug opgezegd en het liep nog tot 23 oktober. Ik heb toentertijd te horen gekregen dat ik mijn 'reisproduct'ook nog in moest leveren bij een ns automaat, maar zodra ik dat zou doen kon ik uiteraard niet meer met 40% korting reizen. Gezien mijn abonnement geldig was tot 23 oktober wilde ik het reisproduct er niet voor die tijd afhalen.

Op 23 oktober stuurt de ns mij doodleuk een mailtje met 'Bevestiging verlenging NS-abonnement', terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ik het op wilde zeggen! Na een belletje naar de klantenservice blijkt dit te komen doordat ik mijn 'reisproduct' niet had ingeleverd bij de automaat, voor 23 oktober. Nu krijg ik een rekening van €50 euro gepresenteerd voor verlenging, waarvan ik weliswaar een groot deel kan terugkrijgen omdat het abonnement nu wel stop is gezet. Maar het gaat mij om het principe: ik heb een abonnement dat ik mag gebruiken t/m 23 oktober, enkele dagen daarna heb ik het reisproduct ingeleverd en na 23 oktober heb ik er niet meer mee gereisd. Waarom zou ik dan nog een rekening van €50 euro moeten betalen????
icon

Beste antwoord door Leny NS 12 November 2014, 11:19

Bekijk origineel

2 reacties

Badge
Flip, welkom op het NS serviceforum. Voor 23 oktober dien je het abonnement de deactiveren bij de kaartautomaat. Ook al loopt je abonnement tot 23 oktober en je deactiveert het abonnement 2 weken voor afloopdatum van het abonnement, dan mag je alsnog tot 23 oktober ermee reizen. Doe je dit niet, dan wordt het abonnement verlengd. Dit staat ook in je bevestigingsmail. Nu is je abonnement verlengd en wordt het bedrag van € 50 weer afgeschreven. Je geeft aan dat je het product enkele dagen later heb ingeleverd, maar dat is niet zo. Want het abonnement staat bij het niet ophalen van de deactivatie nog actief op je kaart tot 2029. De beëindiging moet weer opnieuw doorgezet en betaald worden. Zou je via een privébericht je NAW-gegevens en je kaartnummer willen sturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en kies dan voor 'bericht sturen'. Je vraag heb ik verplaatst naar het topic 'abonnementen'. Groet, Leny
Reputatie 4
Badge
Het stopzetten van een reisproduct wordt vaak verwijderen maar het is in feite het aanpassen van de geldigheidsduur naar de overeengekomen einddatum.

Reageer