beantwoord

Onterechte afschrijving

  • 5 november 2016
  • 3 reacties
  • 134 Bekeken

Hee NS,
Ik heb een afschrijving gekregen waarvan ik niet weet waar deze vandaan komt.. Waar kan ik hiervoor terrecht ? Wie kan ik hiervoor bellen / mailen?

Thanks!
icon

Beste antwoord door Tochjo 5 november 2016, 13:31

In Mijn NS kunt u voor elke afschrijving een factuur vinden waarop precies staat aangegeven waarvoor de kosten in rekening zijn gebracht. U vindt deze factuur, weinig verrassend, bij Mijn facturen.

Vanzelfsprekend kunt u ook even contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen u ook vertellen waarvoor het geld is afgeschreven. Direct contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

In de praktijk blijken onbekende afschrijvingen vaak te komen door twee dingen: een Traject Vrij-abonnement en OV-Fiets. Hebt u een Traject Vrij-abonnement (gehad) en buiten uw afgekochte traject gereisd? Dan worden de kosten hiervoor achteraf van uw rekening afgeschreven. Hebt u een OV-Fiets-abonnement en de afgelopen maanden een of meer keren een fiets gehuurd? Dit kost 3,35 euro per keer en dit bedrag wordt ook achteraf van uw rekening afgeschreven.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
In Mijn NS kunt u voor elke afschrijving een factuur vinden waarop precies staat aangegeven waarvoor de kosten in rekening zijn gebracht. U vindt deze factuur, weinig verrassend, bij Mijn facturen.

Vanzelfsprekend kunt u ook even contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen u ook vertellen waarvoor het geld is afgeschreven. Direct contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

In de praktijk blijken onbekende afschrijvingen vaak te komen door twee dingen: een Traject Vrij-abonnement en OV-Fiets. Hebt u een Traject Vrij-abonnement (gehad) en buiten uw afgekochte traject gereisd? Dan worden de kosten hiervoor achteraf van uw rekening afgeschreven. Hebt u een OV-Fiets-abonnement en de afgelopen maanden een of meer keren een fiets gehuurd? Dit kost 3,35 euro per keer en dit bedrag wordt ook achteraf van uw rekening afgeschreven.
Hallo pc01 en welkom op oNS Serviceforum,

Kan je je redden met het antwoord van Tochjo? Als dat niet het geval is mag je mij ook een privébericht sturen. Je kan een privébericht sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken. In dat geval ontvang ik graag je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-Chipkaartnummer. Hou er wel rekening mee dat de reactiesnelheid op dit forum een stuk lager ligt.

P.s ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen.
Dankjewel ! Hier kan ik me vast mee redden!

Reageer