beantwoord

Onterechte factuur - fietsenstalling Hanzeland Zwolle - 2e keer al

  • 14 januari 2019
  • 17 reacties
  • 401 Bekeken

Hallo,

Ik stal mijn fiets in de Hanzeland fietsenstalling Hanze in Zwolle. (eigen fiets abonnement) Nu heb ik al tot 2x toe een onterechte factuur ontvangen. Het is zeer vervelend want wanneer ik op mijn rekening kijk zie ik staan Bestelling 123456789, en moet dus eerst inloggen en downloaden wil ik weten waar het om gaat, want ik heb niks besteld namelijk.

Waar ik achter ben gekomen, registreren de poortjes dat mijn fiets er (meerdere malen) een aantal dagen is gestald, wat dus niet het geval is. Ik laat de fiets nooit meer dan 24 uur staan. In en uitchecken gaat via poortjes die aan geven dat je binnenkomt en weggaat. Maar er staat dus niet op of je weg gaat met fiets of zonder fiets en kan dit ook nergens controleren / terug zien. Dit zie ik dus pas op de (onterechte!!) factuur en is er dus al een bedrag afgeschreven van mijn rekening.

Moet ik nu elke maand jullie bellen of berichten en hopen dat dit wordt gecorrigeerd? Graag hier snel een oplossing voor !!! Want ik vind het erg vervelend als er elke keer een bedrag van mijn rekening wordt geschreven. Ik zag een paar topics dat er meer last van hadden met deze fietsenstalling. (Oplossing!?)

Waar ik nu ook om vraag is, is er een mogelijkheid om het afgeschreven bedrag zsm terug te krijgen? De factuur is 8 euro en jullie snappen vast dat ik als student dit zeker goed kan gebruiken voor iets anders dan aan iets wat zeer onterecht is. Ik hoop dat dit de laatste factuur is hiervoor want maandelijks is niet grappig meer... (vorige maand ook al 3,50 euro namelijk)


Graag spoedig reactie.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 24 januari 2019, 11:44

Mijn collega heeft er even naar gekeken. We zien dat de checkt uit is gemist. Bij de volgende check in wordt dan de vorige parking afgesloten en een nieuwe parking gestart, waarvan vervolgens de check uit ook wordt gemist. Op welke manier check je uit?

De check in en check uit vinden plaats op dezelfde scanner, zo komen er parkeringen van meerdere dagen. Daarnaast zien we ook dat het vanaf 10 december goed gaat. We hebben de parkings gesloten en je ontvangt het geld dus terug. Er zijn verder geen wijzigingen in de stalling aan de poortjes.
Bekijk origineel

17 reacties

Hallo Daisy Z, welkom op onze Community.

Vervelend om te lezen dat dit nu voor de tweede keer is voorgevallen. Ik ga even voor je op onderzoek uit of hier een oplossing voor komt. Je hoort z.s.m. van mij.
Daisy Z, ik heb al een eerste reactie ontvangen. Deze situatie kan meerdere oorzaken hebben en daarom ontvang ik graag je gegevens.

Zou je mij de volgende gegevens via een privébericht willen sturen?

  • Volledige naam
  • Geboortedatum
  • Postcode en huisnummer
  • OV-Chipkaartnummer

Je kunt mij een bericht sturen door te klikken op mijn naam en vervolgens op 'Stuur bericht'.
Er is nog steeds niks opgelost en ik hoor maar niks. Het enige wat er nu is gebeurd is dat mijn gegevens zijn doorgestuurd. Is er iemand die mij hier mee verder kan helpen? ik snap zeker dat niet iedere medewerker elke dag op het forum kijkt, en dat vind ik ook niet erg, maar er zijn nu 7 dagen voorbij sinds dit topic is geopend en het zou spoedig worden opgelost.

Alvast bedankt!
Ik begrijp dat de onduidelijkheid vervelend is. Je gegevens liggen bij mijn collega en hij zal hier z.s.m. naar kijken. Ik ben er morgen en vrijdag ook nog en verwacht dan wel meer te weten. Bedankt voor je geduld.
Mijn collega heeft er even naar gekeken. We zien dat de checkt uit is gemist. Bij de volgende check in wordt dan de vorige parking afgesloten en een nieuwe parking gestart, waarvan vervolgens de check uit ook wordt gemist. Op welke manier check je uit?

De check in en check uit vinden plaats op dezelfde scanner, zo komen er parkeringen van meerdere dagen. Daarnaast zien we ook dat het vanaf 10 december goed gaat. We hebben de parkings gesloten en je ontvangt het geld dus terug. Er zijn verder geen wijzigingen in de stalling aan de poortjes.
Hoi Mirjam!
Ik kan niet mijn uitcheck hebben gemist. Als ik mijn fiets wil stallen is er 1 poortje als ingang met daarnaast 1 poortje als uitgang om uit te checken, dus er is geen andere mogelijkheid om de stalling te verlaten dan door uit te checken. Dus ik kan ook niet op hetzelfde poortje in én uit checken.

Wat betreft de wijzigingen, ik heb hier meerdere mensen over gehoord en las dat er wel iets aan gedaan zou worden want er zijn monteurs heen geweest. Hopelijk lost dit het op want het gaat naar mijn idee om een technische fout van de poortjes met scanner. Hopelijk gaat het nu goed! Bedankt voor de moeite. Op welke manier kan ik mijn geld terug krijgen? Moet ik jou daar een bericht over sturen?
Bedankt voor je reactie. Ik zet dit ook nog even door naar mijn collega.
Je krijgt de restitutie in vorm van een credit factuur. Mocht er weer eens iets zijn dan hoor ik het graag!
Oke bedankt. Nog 1 vraag, wanneer kan ik het verwachten? Binnen een aantal dagen of langer?
Het bedrag hoort binnen drie weken op je bankrekening te staan.
Het bedrag is dan eindelijk binnen! Maar niet volledig helaas. Ik had een onterechte factuur van 8 euro, maar ik krijg maar 5,50 euro teruggestort. Waar is de rest?...Hopelijk kan ik hiermee geholpen worden.
Wat vervelend dat dit nog steeds gebeurt, Daisy Z. Ik zal samen met Miriam hier even naar kijken. Je hoort z.s.m. van me!
Dankjewel Iris!!
Daisy Z, ik heb nog even nodig. Ik hoop je deze week nog een terugkoppeling te kunnen sturen!
@iris, oké, Hopelijk lukt het deze week wellicht.. Ik hoor het graag.
Hoi Daisy Z,

Bedankt voor je geduld. Volgens mijn informatie is er € 8,- overgemaakt. Zou je via een privébericht op Facebook of Twitter, of anders via de chat optie op onze website, met een screenshot kunnen aantonen dat er € 5,50 teruggestort is i.p.v. € 8,-?
Oké, via FB Messenger met de pagina van NS?
Ja, dat is inderdaad de beste optie! De Live Chat vindt je overigens hier.

Reageer