beantwoord

Onterechte prijsverhoging NS Flex Weekend Vrij

• 26 februari 2021
  • 10 reacties
  • 165 Bekeken

Ik kreeg het volgende bericht: ‘Vanaf 27 februari 2021 worden de tarieven van uw NS Flex Weekend Vrij aangepast. Voor uw abonnement betekent dat het volgende...’ en dan wordt aangegeven dat ik ipv €25 voortaan €31 ga betalen. 
Maar dit is in tegenspraak met de overeenkomst, bevestigd in een eerdere mail, waarvan ik hier bijgaand een afbeelding toestuur. Het contract duurt 12 maanden dus geldt tot t/m 3 september 2021. 

icon

Beste antwoord door Sascha NS 26 februari 2021, 14:48

De bedragen staan verkeerd in de mail aangegeven. De korting zal gewoon blijven lopen tot 03.09.2021. Ik heb Omroeper gevraagd de komende factuur goed in de gaten te houden. Indien de korting niet wordt toegepast zal ik dit handmatig terugstorten.

Bekijk origineel

10 reacties

Lijkt mij typisch weer een geval van miscommunicatie door NS. Er zijn bedrijven die lering trekken uit eerdere miscommunicatie. Ik heb helaas NS niet kunnen betrappen op het feit dat het één van deze bedrijven is.

Reputatie 7
Badge +3

Er gaat bij NS geloof ik niet veel goed omtrent deze actie …

Hopelijk kan een moderator iets betekenen. Anders wordt het toch weer zelf contact opnemen met de klanteNService ben ik bang.

Goedemorgen Omroeper.

Zo te zien is er een tussentijdse wijziging aangevraagd. Dan gaat de korting niet (automatisch) mee helaas. Stuur je mij een privébericht met daarin je NAW-gegevens, geboortedatum en OV-chipkaartnummer? Dan bekijk ik graag wat ik voor je kan betekenen.

Ik heb vanaf de tijd waarop bovenstaand contract inging geen enkele wijziging meer aangevraagd. Waarop baseert u het ‘zo te zien’ in uw antwoord, als u voor het ondernemen van verdere actie meer gegevens van mij nodig heeft? Bent u dan zonder over mijn gegevens te beschikken tot de conclusie gekomen dat er ‘zo te zien’ tussentijds een wijziging is aangevraagd?
Hoe dan ook, ik stuur u mijn gegevens door via het privébericht en dank u bij voorbaat voor wat u voor mij kunt betekenen. 
Groetjes van een ex-collega.    

Dat maak ik op uit de regel "Wij hebben onderstaande wijzigingen...” 🙂. Er is geen conclusie getrokken, vandaar dat ik de gegevens uitvraag om te bekijken wat ik voor je kan betekenen, ex-collega.

Reputatie 7
Badge +3

zonder over mijn gegevens te beschikken

Uit het screenshot zijn natuurlijk wel de nodige gegevens te halen … :wink:

Dat maak ik op uit de regel "Wij hebben onderstaande wijzigingen...” 🙂.

Dat screenshot is van 3 september, zoals TS in de openingspost aangaf.

De bedragen staan verkeerd in de mail aangegeven. De korting zal gewoon blijven lopen tot 03.09.2021. Ik heb Omroeper gevraagd de komende factuur goed in de gaten te houden. Indien de korting niet wordt toegepast zal ik dit handmatig terugstorten.

Reputatie 7
Badge +3

Maar waarom is er überhaupt een e-mail verstuurd als er geen wijziging heeft plaatsgevonden?

Die is verstuurd omdat de jaarlijkse contractverlenging recentelijk plaats heeft gevonden. 

Badge +3

Die is verstuurd omdat de jaarlijkse contractverlenging recentelijk plaats heeft gevonden. 

Je bedoelt de contractverlenging die morgen plaats gaat vinden denk ik :smiley:

De korting loopt natuurlijk over een andere periode dan het contractjaar, maar kan toch gewoon meegenomen worden in die mail? Zeker als daar in staat dat de huidige prijs €25 is, want dan is het dus bekend dat je korting hebt.

Zet er desnoods een standaardregeltje in ‘exclusief eventuele actiekorting’, of stuur die mail helemaal niet voor Weekend Vrij, want dat is in 2021 niet gewijzigd qua prijs (in tegenstelling tot Dal Vrij e.d.)

DIt probleem speelt overigens al langer.

Reageer