beantwoord

Onverwachte betalingsherinnering na 6 maanden

• 24 november 2020
  • 4 reacties
  • 269 Bekeken

Hoi, toen de lockdown begon was het advies om bepaalde abonnementen (ik: dalvrij 105 euro per maand) te wijzigen naar flex om zo voordelig mogelijk te blijven reizen.

Al snel kwam ik erachter dat het voor mij toch niet zo voordelig uitpakte, dus abonnement weer omgezet.

Ik krijg nu opeens een 7 maanden later een betalingsherinnering van

No-reply-financecenter.db@ns.nl.

op mijn account heb ik geen onbetaalde facturen.

Het factuurnummer waar ik aan herinnert wordt zou automatisch worden afgeschreven; is niet gedaan want destijds contact gehad met NS mevrouw en zij zei mij dat factuur zou komen te vervallen als ik weer duurder instap. (Tevens komen de bedragen niet overheen en verschillen €7,20)

EDIT: Ik zie nu dat er een maand later nog een factuur bijkomt van €7,20, dus waarschijnlijk zijn deze samengevoegd.

Wat nu? Ik heb nog maar een week om te betalen ook voordat er zich problemen gaan voordoen (strenge termijn al zeg ik het zelf).

Tevens heb ik problemen gehad met flex qua uitchecken destijds, tot 2 keer overtoe is er 20 euro gerekend met uitchecken na lang wachten op de trein terwijl ik besloot om maar met de auto te gaan.

Daar heb ik het toen ook met mevrouw over gehad, ik zei dat ik dat nog nooit had gehad met het dalvrij abonnement; al zat ik 4 uur lang in de Star Bucks; zelfde station uitchecken kostte geen cent. Zij zei dat dit onmogelijk was. Ja joe. Die klantenservice weet dus ook niet alles helaas dus ben niet zo happig om nu weer contact op te nemen.

Uiteindelijk toch zo’n 50 euro restitutie gekregen, blijkbaar was dit omdat ik m’n Dalvrij had stopgezet en niet voor het uitchecken? Als ik af ga op m’n facturen zie ik precies een gat van 2 weken qua (maandelijkse) automatische incasso’s.

En hoe kan het in godsnaam dat ik hier niet eerder aan ben herinnert en nu maar een 1 week de tijd heb om te betalen?

Erg fijn advies destijds, dat overschakelen naar NSflex, ik zit nu alsnog met een maand dubbele kosten dit jaar, nadat mevrouw mij expliciet aan de telefoon heeft gewezen op dat ik dus

- géén dubbele kosten zou maken. -

Er wordt zelfs in de mail gezegd dat m’n abonnement stop wordt gezet en gedreigd met een incassobureau.

Ik wil prima betalen, als er maar wel duidelijk en vroegtijdig gecommuniceerd wordt waarvoor ik moet betalen.

Ik vind dit echt uitermate teleurstellend en betreur de gang van zaken, al 3 jaar lang betaal ik keurig elke maand mijn abonnement, terwijl ik vaak niet eens kan zitten in dat veel te drukke traject UTR-AMS door de veel te kleine treinen en als dank word ik automatisch afgezet als wanbetaler terwijl er bij jullie communicatie dan wel systematisch iets misgaat.
Ik zit niet te wachten op een notitie achter m’n naam door zulke ongein.

Ik ben bijna in staat om elke dag te gaan lopen naar werk, maar ja hè 70 kilometer is nét te ver niet waar?!

icon

Beste antwoord door Thom 24 november 2020, 09:38

In zijn algemeenheid raad ik u wel aan de vorderingen te voldoen, en zodanig dat u niet alleen op tijd betaalt, maar het ook op tijd op de goede rekening van NS staat. Is dat niet het geval dan komt u te zitten met incassokosten, en erger, de onmogelijkheid om binnen zes maanden een nieuw Flexabonnement te nemen.

Als ik uw verhaal zo lees, lijkt het dat u veronderstelt dat uw bezwaar die procedure kan tegenhouden, maar dat is niet het geval. Voor het computersysteem is het volstrekt onbelangrijk waarom u niet betaalt, er wordt alleen gekeken naar staat het op tijd op de rekening of niet. Zo niet, einde verhaal en Klantenservice kan dan ook meer niet ingrijpen. Het al of niet betalen is, zoals u hierboven mogelijk veronderstelt, niet op uw voorwaarden. Ik kan het niet mooier maken.

Het gaat er niet om wat ik vind, ik beschrijf hoe het gaat en wijs u daarop voor het geval dat u dit niet bekend is, met alle gevolgen van dien.

Mijn advies is eigenlijk om wel te betalen om veel ellende te voorkomen, maar ook via Klantenservice helderheid te krijgen wat er aan de hand is. Zowel NS als u kunnen fouten maken. Wij kunnen niet bij de administratie en uw probleem is door ons niet op te lossen.

Bekijk origineel

4 reacties

Wel gek ook dat er 2 “betaald” vinkjes bij facturen staan van 0 euro, maar niet bij m’n automatische incasso’s.

Die twee 0 euro facturen zijn precies de facturen die in de eerste instantie nu mijn bijna aanmaningen voorstellen. Wat gaat hier mis joh..

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen niet in gegevens kijken. Het beste kun je telefonisch, via Twitter Facebook of chat contact opnemen met de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +4

In zijn algemeenheid raad ik u wel aan de vorderingen te voldoen, en zodanig dat u niet alleen op tijd betaalt, maar het ook op tijd op de goede rekening van NS staat. Is dat niet het geval dan komt u te zitten met incassokosten, en erger, de onmogelijkheid om binnen zes maanden een nieuw Flexabonnement te nemen.

Als ik uw verhaal zo lees, lijkt het dat u veronderstelt dat uw bezwaar die procedure kan tegenhouden, maar dat is niet het geval. Voor het computersysteem is het volstrekt onbelangrijk waarom u niet betaalt, er wordt alleen gekeken naar staat het op tijd op de rekening of niet. Zo niet, einde verhaal en Klantenservice kan dan ook meer niet ingrijpen. Het al of niet betalen is, zoals u hierboven mogelijk veronderstelt, niet op uw voorwaarden. Ik kan het niet mooier maken.

Het gaat er niet om wat ik vind, ik beschrijf hoe het gaat en wijs u daarop voor het geval dat u dit niet bekend is, met alle gevolgen van dien.

Mijn advies is eigenlijk om wel te betalen om veel ellende te voorkomen, maar ook via Klantenservice helderheid te krijgen wat er aan de hand is. Zowel NS als u kunnen fouten maken. Wij kunnen niet bij de administratie en uw probleem is door ons niet op te lossen.

Contact gehad met klantenservice, er ging iets fout in het systeem maar ik kon geen verklaring krijgen wat dat dan precies was en of dit in de toekomst niet nog eens zou gebeuren.

Wel gedeeltelijke restitutie gekregen dus dat was fijn.

Reageer