Onvolledige factuur

  • 26 March 2022
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

Reputatie 3

Ik heb voor een maand (25-maart - 24 april) Weekend Vrij aangevraagd. Het lukte niet met de website (“Er is iets verkeerd gegaan, probeer het later opnieuw”) en dus heb ik het maar telefonisch gedaan.

Het kost me: abo €31,60 minus 65+-korting €10,20 wordt €21,40

Op de factuur staat echter: van 25 maart tot 13 april, € 13,81

Waarom wordt niet meteen de hele maand in rekening gebracht? Ik neem aan dat er nog wel een factuur zal volgen voor de resterende elf dagen.

Nog dommer is het zinnetje onderaan: “In deze factuurperiode is deze kaart niet gebruikt.“ Nogal wiedes, de periode is nog maar net begonnen! Ik neem aan dat er ook daarvoor nog een factuur zal volgen.


1 reactie

Badge +3

Kennelijk had u al NS Flex, en is dat ooit op de 14e van de maand ingegaan. Bij een wijziging van abonnement verandert de factuurdatum niet. Die blijft dus de 14e. U krijgt nu een factuur voor de resterende abonnementsmaand, die dus tot en met 13 april loopt.

Op de volgende factuur zullen de abonnementskosten voor de periode van 14 april tot en met 13 mei in rekening worden gebracht, op de factuur erna de abonnementskosten voor 14 mei tot en met 13 juni, enzovoorts. Tenzij u het abonnement eerder opzegt, natuurlijk. Maar als u dat niet doet, loopt het automatisch door.

Deze tussentijdse factuur is alleen voor abonnementskosten, niet voor reiskosten, vandaar de wat cryptische opmerking dat de kaart niet gebruikt is in deze periode. Daarmee wordt dus bedoeld dat er geen reiskosten in rekening gebracht worden.

Reageer