beantwoord

openstaande rekeningen

• 5 juni 2015
  • 9 reacties
  • 856 Bekeken

Goedemiddag,

Ik probeer al sinds vorige week dinsdag er achter te komen wat voor bedrag er nog open staat. Enige advies wat ik elke keer krijg is om contact op te nemen met het Incasso bureau. Maar het bedrag wat er open staat bij het incasso bureau komt niet overeen met het bedrag wat bij jullie open staat.
icon

Beste antwoord door Thijs2 5 juni 2015, 16:27

Ok, ik probeer even te achterhalen hoeveel er nog openstaat. Als er echter al rekeningen bij het incassobureau liggen heb ik geen volledig overzicht. Zou je mij hiervoor een privébericht kunnen sturen met je NAW-gegevens?
Bekijk origineel

9 reacties

Indien een vordering uithanden gegeven word aan een incassobureau worden ook incassokosten berekend. Dit is een percentage van het openstaande bedrag en kan zelfs het wettelijk minimum van 40 euro worden toegepast.

Dit zal vermoedelijk het verschil zijn.
Het verschil is veel groter dan alleen de incassokosten. Op dit moment staat er 1 vordering open en dit komt totaal niet overeen met het bedrag wat er volgens NS open staat. Ze geven elke keer aan neem contact op met het Incasso bureau.
Het verschil is veel groter dan alleen de incassokosten. Op dit moment staat er 1 vordering open en dit komt totaal niet overeen met het bedrag wat er volgens NS open staat. Ze geven elke keer aan neem contact op met het Incasso bureau.

En wat zegt het incassobureau? Ik neem aan dat je ook daarmee contact hebt opgenomen.
Ik had twee vorderingen. Eentje heb ik op 29 maart al voldaan. Die is inmiddels al afgesloten en over gedragen aan de NS. Op dit moment heb ik voor 1 vordering een betalings regeling. Incasso bureau geeft ook aan dat het bedrag wat er volgens NS openstaat niet overeenkomt met wat zij open hebben staan.
Ik neem aan dat een vordering die inmiddels al twee maanden geleden is voldaan ook bij de NS binnen zou moeten zijn.
Zou te verwachten zijn, het blijft echter wel de NS. Lastige situatie. Ik hoop dat de NS danwel het incassobureau je niet te lang laten zweven
Het probleem ligt niet bij het incassobureau, maar bij de NS. Ik kan online ook inzien wat ik het incassobureau schuldig ben. Administratie van NS is blijkbaar niet bijgewerkt dat ze niet kunnen inzien wat er al is betaald of niet. Enige advies wat ik al twee keer heb gehad is om contact op te nemen met het incassobureau.
Gaat het om rekeningen voor een NS-abonnement, of om andere rekeningen?
Een NS-abonnement
Ok, ik probeer even te achterhalen hoeveel er nog openstaat. Als er echter al rekeningen bij het incassobureau liggen heb ik geen volledig overzicht. Zou je mij hiervoor een privébericht kunnen sturen met je NAW-gegevens?

Reageer