beantwoord

Ophalen Keuzedag

• 13 June 2014
  • 6 reacties
  • 761 Bekeken

Wanneer de NS klant een product laadt, zijn er twee mogelijkheden: kiezen voor een gratis periode die twee maanden geldig is of eenmalig een periode die 12 maanden geldig is. Ik vind dat die twee witte blokken op het scherm er verschillend uit moeten zien, bv. de 12 maanden optie als Joker.
Maar ja ik ben 79 en heb moeite om alle veranderingen bij te benen.
icon

Beste antwoord door Thom 13 June 2014, 10:06

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het blijkt dat u op de keuzedagen wijst: Er is een optie Keuzedag ophalen. NS zet dan automatisch de keuzedag neer die als het ware het eerste "op"moet . U krijgt dan normaal gesproken de keuzedag voor de twee maanden die dan geldig is en pas als u die heeft verbruikt krijgt u de keuzedag te zien die u als "Joker" ziet. Die keuzedag is een jaar geldig en maak je natuurlijk pas op als het reizen niet meer met de keuzedag voor twee maanden kan.

Als u dus voor Ophalen keuzedag kiest en niet voor ophalen bestelling, gaat het automatisch goed. NS heeft het in die zin gemakkelijk gemaakt, je moet het alleen even weten.

Dag Spoorhazewind, goed dat je hebt forum hebt gevonden om je suggestie door te geven. Thom geeft inderdaad een goede suggestie door. Indien je kiest voor de optie Ophalen keuzedag krijg je inderdaad de Keuzedag aangeboden die het eerst 'op moet'. Groet Ramon
Het gaat er nu juist om dat als iemand het niet helemaal goed doet (hij/zij kiest ophalen product ipv. keuzedag) je een waarschuwing krijgt: twee verschillend ogende opties dus let even goed op.

Druk op de startknop en de motor start. Ja, maar wat gebeurt er als de motor al loopt en ik druk per ongeluk toch op de startknop??? Dat wordt er nooit bij verteld. Ga er van uit dat mensen fouten maken en help ze dan zo goed mogelijk!
Als je kiest voor de optie ophalen bestelling krijg je inderdaad beide keuzedagen te zien. Door dat geldigheid van de Keuzedagen erbij te vermelden en de optie 'ophalen keuzedag' hopen wij het voldoende duidelijk voor de reiziger aan te geven. Overigens bevat elke kaartautomaat een stickeer met een gratis telefoonnummer mochten reizigers er niet uitkomen. Ik zal je suggestie desalniettemin zeker doorgeven, dank hiervoor.
Wilde op 30 juni 2015 7de keuzedag ophalen die heel het jaar geldig is. De automaat gaf aan: Mijn 2de keuzedag 1 juli 2015-31Aug 2015. Ik gaf akkoord!! Maar op de reis naar Vlissingen en terug berekende hij toch mooi 2 X 13,00 euro. Kan ik alsnog geld terug krijgen en mijn 7de dag hiervoor gebruiken?? Ik zie trouwens ook nergens hoe je die 7de dag gaat ophalen.
Reputatie 7
Badge +4
Als u de dag heeft opgehaald wordt u gevraagd de kaart voor de lezer te houden, heeft u dat gedaan? Als de keuzedag er door u op is gezet checkt u er mee in en zodra u dat doet met een keuzedag op de kaart, geeft de display "Keuzedag" aan. Het kan zijn dat voor negen uur bent ingecheckt en dan geldt de keuzedag niet. Dan wordt het volle tarief afgeschreven. De terugreis zou dan met een keuzedag erop niet in rekening moeten zijn gebracht, dus ik ben haast zeker dat de Keuzedag niet op uw kaart stond. Dat kan als ik naar uw beschrijving kijk alleen betekenen dat u wel op akkoord hebt gedrukt maar daarna de kaart niet voor de lezer hebt gehouden.

Het is de vraag wat u met de zevende keuzedag aangeeft. Als u de kaart bedoelt die een jaar geldig is dan herkent u die aan de data. Die is dan niet twee maanden geldig maar een heel jaar, bijvoorbeeld van 1 juni 2015 tot en met 31 mei 2016.

Als hij niet bij ophalen keuzedag staat - altijd daar eerst kijken -, staat hij bij ophalen bestelling.

U kunt zien of er een keuzedag opstaat. als u de kaart voor de lezer houdt, is een beetje rechts van het midden "Keuzedag' te zien.

Reageer