beantwoord

Ophalen keuzedagen annuleren

• 1 december 2014
  • 5 reacties
  • 499 Bekeken

Goedenavond,

Ik heb per ongeluk bij het ophalen van een andere bestelling voor mijn ov-chipkaart OOK al de keuzedag voor december/januari en de keuzedag voor het hele jaar opgehaald.
Is dit terug te draaien ???
Zo ja, hoe.
icon

Beste antwoord door Marjan NS 2 december 2014, 08:18

Hallo Bert,

Als je de Keuzedagen op de kaart hebt geladen is het niet meer mogelijk om dit te annuleren. De eerst volgende keer dat je incheckt wordt nu de Keuzedag gebruikt. Wil je de Keuzedagen niet gebruikten voor de komende reizen? Is dit bij een NS kaartautomaat of een ophaalpunt van de OV-chipkaart gebeurd? Het is het beste om bestellingen/Keuzedagen op de OV-chipkaart te laden bij een NS kaartautomaat, omdat je hier een grote scherm hebt en alles duidelijker wordt weergegeven.

Groet,
Marjan
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo Bert,

Als je de Keuzedagen op de kaart hebt geladen is het niet meer mogelijk om dit te annuleren. De eerst volgende keer dat je incheckt wordt nu de Keuzedag gebruikt. Wil je de Keuzedagen niet gebruikten voor de komende reizen? Is dit bij een NS kaartautomaat of een ophaalpunt van de OV-chipkaart gebeurd? Het is het beste om bestellingen/Keuzedagen op de OV-chipkaart te laden bij een NS kaartautomaat, omdat je hier een grote scherm hebt en alles duidelijker wordt weergegeven.

Groet,
Marjan
Goedenavond Marjan,

Bedankt voor je uitleg maar ik blijf het toch een beetje een vreemd verhaal vinden.
Ik heb nog even zitten zoeken op het forum en daar heb ik waarschijnlijk de oorzaak van het probleem gevonden en eerlijk gezegd wordt ik daar niet echt vrolijk van.
Mijn vrouw heeft, net als ikzelf, een ov-chipkaart met daarop de 40% daluren korting van de NS en de 7 “gratis” reisdagen.
Omdat ze ook regelmatig met de bus reist, hebben we voor haar ook de dalurenkorting van Arriva aangeschaft.
Deze laatste aankoop heeft ze gistermorgen bij de AH op haar kaart geladen en daar gaat het dan GRUWELIJK mis.
Het blijkt nu dat je zonder dat je dat eigenlijk kunt voorkomen niet alleen die ene bestelling ophaalt maar dat het systeem er dan ook maar meteen even de 1e twee vrij reizen dagen bij plaatst.
Als ik hier op het forum lees, dan is dat een probleem wat al jaren bekend is maar waar helemaal niks aan gedaan wordt, zowel niet door de NS als door TLS.
Erg leuk dat je de dalurenkorting van de NS aanschaft die op 1-12-2014 ingaat en dat je meteen op de eerste dag dat dit abonnement ingaat al een paar vrij reizen dagen kwijt bent.
Haar treinreis van Den Bosch naar Houten Castellum op donderdag en de reis andersom op vrijdag worden zo wel erg “duur”.
Ik ga er nl van uit dat het systeem die twee reisjes van een half uur gaat gebruiken om de dagen af te boeken.
Het “voordeel” is wel dat 60% van € 7.40 (enkele reis Den Bosch – Houten) nog altijd meer is dan het bedrag van € 3.50 dat een vrij reizen dag kost, dus ja, voordeel hebben we zeker.
We hadden deze dagen willen gebruiken vanaf januari 2015 als ikzelf deels met pensioen ga en wat meer tijd krijgen om te gaan reizen maar dat worden dan 2 wat duurdere dagen.
Mijn vrouw op een dagkaartje van de Hema of Blokker en ikzelf dan op mijn vrij reizen kaartje want ja, ook ikzelf heb, zoals al eerder aangegeven, de dalurenkorting aangeschaft die gisteren is ingegaan.
Het is toch te gek voor woorden dat dit kan en dat a) niemand hier iets aan doet en b) (en dat vind ik nog veel kwalijker) helemaal niemand zijn verantwoording hiervoor schijnt te nemen.
Hier moet toch iets aan te doen zijn?
Ik zag op het forum dat er collega’s van je zijn die hetzelfde probleem hebben gehad en die vragen om even het kaartnummer en wat persoonlijke gegevens op te sturen en daarmee suggereren dat, ondanks de melding dat er niks aan te doen is, toch wel een oplossing willen bieden.
Als NS niks kan of wil doen, dan had ik graag de gegevens van TLS zodat ik daar mijn beklag kan doen.
Ook vraag ik me af wat mijn rechtsbijstandsverzekering zou zeggen van een dergelijke praktijk.
Weten dat er heel vaak iets fout gaat en daar niks aan doen riekt ergens naar.

Met vriendelijke groeten

Bert Roefs
Badge
Hoi Bert, dit is een bekend probleem en wij adviseren telefonisch of via andere kanalen dat de keuzedagen bij een NS automaat geactiveerd moet worden. Ophaalpunt bij de AH is van TLS, wij kunnen daar geen melding over doorzetten. Wellicht kan ik uit coulance iets voor je betekenen. Zou je via een privébericht je NAW-gegevens + OV-chipkaartnummer willen sturen? Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken, vervolgens op 'stuur bericht'. Groet, Leny
De NS heeft niets in te brengen over de wijze waarop een bedrijf (waarvan de NS nota bene de hoofdaandeelhouder is) producten van de NS aanbiedt? Dat klinkt op zijn zachtst gezegd hoogst onwaarschijnlijk.
Reputatie 1
Helaas gebeurt het nog steeds dat bij andere ophaalpunten fout gaat.Op ns.nl kan je bij zoeken
aangeven "laden keuzedagen". Dan kom je op verschillende zaken die betrekking hebben op het laden van
keuzedagen.Hier wordt ook uitdrukkelijk gesproken over het laden bij NS,Onderaan staat met een aantal
pdf's ook de manier om het op te halen bij andere punten Jumbo Primera etc etc.

Reageer