beantwoord

Opheffen blokkering

Goede middag , reeds is mijn abonnement geblokkeerd , ik maak al 5 jaar gebruik van het dal uren abonnement . Ik kreeg normaal gesproken per post de facturen heb ik niet ontvangen deze maand. En nu is mijn abbo geblokkeerd ivm het niet betalen. Maar ik heb hem heek hard nodig . Hoe kan ik dit zsm oplossen want via het klanten service wordt ik alleen maar van de kast naar de muur toe gestuurd. Mvg danny drenth
icon

Beste antwoord door LauraR NS 10 juli 2016, 15:22

Ik heb via een privébericht ook al contact gehad met Drenth en zie dat er inmiddels een nieuw abonnement door de klant is besteld. Als een abonnement niet wordt betaald (ook niet na het versturen van diverse herinneringen), blokkeren we inderdaad het abonnement. Na betaling kan de blokkade niet ongedaan worden maar kan de klant een nieuw abonnement bij ons bestellen.
Bekijk origineel

15 reacties

Hoi Drenth, welkom op het forum.

Wat vervelend dat je abonnement is geblokkeerd. Dit kan het snelst via onze klantenservice worden opgelost. Ze zijn niet alleen telefonisch bereikbaar maar ook via Twitter en via Facebook. Daarnaast hebben we ook een Livechat (doordeweeks van 08:00 - 21:00, zaterdag van 09:00 - 17:00). Je mag mij ook een privébericht sturen (klik op mijn naam en kies 'stuur bericht') maar ik ben niet dagelijks aanwezig op het forum. Het kan dus even duren voordat je een antwoord ontvangt, vandaar mijn advies dit via één van onze andere kanalen te regelen.
Bij mij precies hetzelfde alleen via automatische incasso blijkt dat juni niet betaald is dit 30 juni 2016 rechtgetrokken. (geen berichten over ontvangen)
Nu was juli 2016 wel al geincasseerd op 28 juni 2016.
Vanochtend dus tot mijn verbazing bij inchecken melding vol tarief 2e klasse (dalvrij abo is 1e klasse) dus vol moeten betalen.
Via de chat kreeg ik te horen, eerst 40 euro betalen en dan nieuw abo afsluiten kan niet als de 40 euro niet betaald is, Klantenservice wilde dit wel verrekenen met de automatische incasso
Nieuw abo afgesloten maar vervalt dus het opzeggen per maand (1e jaar verplicht weer vast) overigens zonder de 40 euro te betalen.
Kan het oude abo niet gewoon weer worden geactiveerd ??
Hoi Hammer, vervelend dat dit is gebeurd. Heb je het bestelnummer van jouw abonnement voor mij?
Hoi Hammer, vervelend dat dit is gebeurd. Heb je het bestelnummer van jouw abonnement voor mij? het nieuwe bestelnummer is 20037617
Bedankt.

In 2015 is de automatische incasso 3 keer mislukt. Al deze keren betaal je zelf de herinnering, waarmee je incassokosten voorkomt.
In 2016 is de automatische incasso mislukt in januari, februari en mei mislukt. De factuur van februari is overgedragen aan het incassobureau, en uiteindelijk betaald. De factuur van mei is ook overgedragen, en slechts deels betaald. Voor alle facturen zijn er AcceptMails en Acceptgiro's gestuurd. Gezien het feit dat de incasso in 2014, 2015 en 2016 vaker is mislukt, ga ik er vanuit dat je inmiddels op de hoogte bent van onze incassoprocedure.

Omdat wij inmiddels drie herinneringen hebben gestuurd voor de factuur van mei, is het abonnement geblokkeerd. Het is helaas niet mogelijk dit weer te activeren na volledige betaling.
Beetje vreemd dat ik in februari en mei nooit iets vernomen heb van een incassobureau ??
Goedemorgen

Al jaren heb ik een voordeelurenkaart bij jullie. Waar ik met veel plezier gebruik van maak.
Pasgeleden mijn kaart verloren. Laten blokkeren. Toevalligerwijs kreeg ik een mail dat mijn
Kaart vervangen werd omdat het bijna verlopen was.
Krijg ik een gloednieuwe ovchipkaart die geblokkeerd is. Dat is nou echt heel jammer. Ik kan er niet mee reizen.

Kunnen jullie deze kaart deblokkeren of is dat niet mogelijk?

Met vriendelijk groet,
Je kunt contact opnemen met Syncasso om te vragen wanneer de herinneringen door hen zijn verzonden. Door NS is er voor iedere factuur een AcceptMail en Acceptgiro gestuurd. Die van februari heb je ook netjes voldaan.
Hoi willemijns, welkom op het forum.

Wij kunnen een ov-chipkaart niet blokkeren of deblokkeren. Je kunt hierover het beste even contact opnemen met OV-chipkaart (0900 - 0980). Zij zijn verantwoordelijk voor de ov-chipkaart en kunnen je verder helpen.
Ik heb via een privébericht ook al contact gehad met Drenth en zie dat er inmiddels een nieuw abonnement door de klant is besteld. Als een abonnement niet wordt betaald (ook niet na het versturen van diverse herinneringen), blokkeren we inderdaad het abonnement. Na betaling kan de blokkade niet ongedaan worden maar kan de klant een nieuw abonnement bij ons bestellen.

Mijn dal vrij abonnement is ook geblokkeerd. Dus ik moet een nieuwe dal vrij abbo nemen ? Op mijn persoonlijke ov kaart weer?
Reputatie 7
Badge +3
Een geblokkeerd abonnement is einde oefening. U moet dus een nieuw dalvrij aanvragen maar dat kan na eerdere wanbetaling geweigerd worden.
Ik ga er even van uit dat je Dal Vrij abonnement is beëindigd door een betalingsachterstand, radres, gezien dat over het algemeen de oorzaak is van een blokkering van een abonnement. In dit geval zul je eerst de nog openstaande kosten moeten betalen. Zodra dat is voltooid, kun je een nieuw abonnement bestellen op een nieuwe OV-chipkaart. Het oude abonnement kan inderdaad niet meer geactiveerd worden.
Ik heb momenteel het zelfde probleem. Mijn dal voordeel kaart werd voorheen jaarlijks betaald door mijn partner, niet wetende dat het dit jaar niet betaald is. Vorige maand uiteindelijk zelf de jaarlijkse koste plus de achterstandsboete volledig betaald op 20-08-2019.

Tot op de dag van vandaag nog steeds niet van de blokkade af.

Nu lees ik hier, als ik het goed begrijp, dat de blokkade er niet af kan en ik opnieuw de abonnement moet aanvragen.

Ik vraag mij nu alleen af, waarom? De boete die ik betaald heb, kan ik begrijpen. Maar ik heb ook de jaarlijkse koste, van €52,-, betaald. Moet ik dit nu weer neerleggen? Zo ja, waarom?
Hoi N.M. Snijders en welkom op onze NS Community!

De blokkade kan inderdaad helaas niet ongedaan worden gemaakt. Wanneer je het volledige bedrag hebt betaald, krijg je wel van ons nog restitutie voor de periode dat je het abonnement niet meer kan gebruiken. Stel dat het op 20.08.2019 is geblokkeerd, terwijl het abonnement nog doorliep tot 20.07.2020, dan krijg je 20.08 tot en met 19.07 als restitutie van ons. Normaliter gebeurt dit automatisch binnen 30 dagen. Gebeurt dit niet, dan dien je even contact op te nemen met onze klantenservice.

Vergeet bij een nieuw abonnement niet de nieuwe kaart aan te vragen in het bestelproces! Op de kaart met de productblokkade kan namelijk geen nieuw NS abonnement worden gezet.

Reageer