vraag

Oplossing voor 1e klas traject vrij en 2e klas buiten traject

  • 12 juni 2019
  • 6 reacties
  • 236 Bekeken

Ik vroeg me af of er al een oplossing is voor de casus dat ik een 1e klas traject-vrij zou willen nemen (mijn werkgever betaald die dan) maar ik buiten mijn traject 2e klas wil reizen.

Op het forum vind ik zo al een topic van 4 jaar geleden dat het 'doorgegeven' is, maar ik vrees dat dit niet betekent dat er ook iets mee gedaan is. Zie:
https://community.ns.nl/abonnementen-2/eerste-klas-traject-vrij-tweede-klas-reizen-7289#post45881

Ook bij de introductie van NS Flex zijn de traject-vrij abonnementen buiten beschouwing gelaten, terwijl dat al een abonnement was met betalen achteraf (reizen op rekening), dus bij uitstek geschikt zou zijn om ook via NSFlex aan te bieden.

Maar concreet. Wanneer komt er een optie dat ik met een traject-vrij 1e klas kan opgeven dat ik buiten mijn traject (standaard/altijd?) 2e klas wil reizen?

6 reacties

Met het huidige Traject Vrij abonnement reis je ook buiten je traject op basis van de klasse van je abonnement. Is je abonnement 1e klas dan betaal je voor de rit buiten het traject ook 1e klas.

NS Flex is inderdaad een mooi product wat betreft het kunnen aangeven van een reisklasse als het gaat om het reizen buiten de geldigheid van het abonnement om. NS Flex is nog steeds in ontwikkeling en ook voor Traject Vrij zal een variant komen. Per wanneer dat zal zijn zou ik niet durven zeggen. Dat is ook voor ons nog een vraag
Dag Denise

Je reactie geeft helaas geen antwoord op mijn vraag, 4 jaar geleden gaf de NS aan dat dit signaal door meerdere klanten gegeven werd en dat deze genoteerd is. Lijkt mij dat er onder tussen wel iets meer concreets te melden is.
Ik snap dat jullie het als moderatoren niet nu direct weten, maar neem aan dat er wel ergens een roadmap ligt van de ontwikkelingen zodat als jullie iets doorzetten je ook kan zien of er iets mee gedaan wordt en je de klant ook kan informeren als de NS besluit er niets mee te doen.

Zou je willen nagaan wat er gedaan is met het doorzetten van 4 jaar geleden (toen er veel vragen kwamen omdat met het oude traject-abonnement die geen probleem was, maar met de verplichte overgang naar traject-vrij ineens niet meer kon)?
Ik ga er voor je achteraan marv87. Persoonlijk heb ik het vermoeden dat het straks de bedoeling is dat er een NS Flex variant beschikbaar komt die dit issue oplost!

Zodra ik meer weet zal ik dat laten weten!
Update: de vraag ligt nog steeds bij een andere afdeling. Heb ik aanstaande woensdag geen reactie dan ga ik er opnieuw weer achteraan!
Nog geen nieuws.... dus ik heb de betreffende afdeling wederom een bericht gedaan! To be continued!
Update: Helaas niet echt een bevredigend antwoord gekregen. De betreffende afdeling heeft me niet kunnen informeren of het bij Traject Vrij in de toekomst nog mogelijk gemaakt zal worden om buiten het afgekochte traject een andere reisklasse aan te geven. Ik ga nu bij onze NS Flex specialisten informeren wat betreft de ontwikkelingen van NS Flex Traject Vrij.

Reageer