beantwoord

opzeg Service

  • 25 October 2023
  • 2 reacties
  • 81 Bekeken

Na opzeggen NS abonnement via de NS website kreeg ik na een paar weken een mailbericht van het bedrijf ‘byMetis’  dat verkondigde onze brief met succes verstuurd te hebben en daarvoor 30 euro in rekening bracht. Later werd een herinnering verstuurd. Dit bedrijf had de brief die zij zg verstuurd hadden bijgevoegd. Gereageerd met melding dat ik geen gebruik had gemaakt van hun ‘service’ en dus niet ging betalen. 

Wat mij opviel, en waarom ik dit hier wil plaatsen,  was dat hierin was opgenomen de reden waarom ik het abonnement had opgezegd. Deze was duidelijk gekopieerd en geplakt Ergo: byMetis kan dus blijkbaar meekijken met de NS als het gaat om abonnement opzeggingen. 

NS moet zich hier beter tegen beveiligen, want ik denk dat veel mensen hier intrappen. 

Hieronder de brief die het bedrijf dus zogenaamd namens mij heeft verstuurd. In rood de reden die dus vanuit de NS info is overgenomen. 

NS t.a.v. klantenservice/ ledenadministratie Laan Van Puntenburg 100
3511ER Utrecht
Nederland

28-09-2023, Haarlem
Opzegging NS
Via deze weg laat ik u weten dat ik mijn contract bij NS opzeg per eerst mogelijke datum.

Ik vertrouw erop dat dit wordt afgehandeld conform de Wet van Dam (art. 2:26 t/m art. 2.52) die per directe opzegging na de vaste contractsperiode mogelijk maakt. Uiteraard houd ik rekening met de opzegtermijn.

Graag ontvang ik van u binnen tien werkdagen na dagtekening van deze brief een schriftelijke bevestiging (per e-mail) van mijn opzegverzoek. Als ik voor uw diensten een vooruitbetaling heb gedaan, ontvang ik graag het te veel betaalde bedrag terug.

te weinig gebruik maak en het niet te combineren is met het betalen met bankpas. Ook altijd vervelend gevonden dat het abonnement niet gedeeld kon worden met echtgenote.

Met vriendelijke groet, Ag Van Heerden
-----

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 25 October 2023, 16:55

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Haal SVP nu uw privégegevens weg door op de … te klikken onderaan. Heel Nederland kan uw gegevens nu zien

Hallo ArendG en welkom bij de NS Community.

Goed dat je dit doorgeeft. Ik ga het intern verder doorzetten. Ik zou inderdaad niet verder hierop ingaan, maar die conclusie lijk je zelf ook te hebben getrokken. Je persoonlijke gegevens heb ik wel even verwijderd uit je post.

Reageer