Opzeggen abbo na overlijden

• 11 juni 2019
  • 7 reacties
  • 423 Bekeken

Na melding via de klantenservice van het overlijden van mijn vrouw, krijgt mijn vrouw van de NS per email van de NS de melding dat de opzegging van haar abonnement door haar kan opgehaald worden bij een NS-kaartapparaat. Indien zij dat niet doet dan zal haar abonnement niet worden beëindigd. Ik heb diverse keren gebeld met de klantenservice dat overleden mensen niet in staat zijn om nog handelingen uit te voeren. Hoewel er medeleven wordt getoond door de betreffende medewerkers zijn zij niet in staat om het abonnement zonder handelingen van mijn overleden vrouw te beëindigen. Inmiddels zou ik het proces tot beëindiging van het contract van mijn overleden vrouw willen beëindigen. Daartoe zou ik graag de beschikking krijgen van een email of postadres van de NS waar ik een officiële akte van overlijden naar toe kan sturen zodat ik de basis heb voor een eventuele juridische klachtenprocedure tegen de NS.

7 reacties

Beste R.Donders, fijn dat je contact met ons opneemt.

Wat verschrikkelijk dit, ik wil je veel sterkte toewensen en je condoleren met het verlies... Hopelijk zijn jullie thuis een beetje oké. Wat betreft het abonnement, is dit een beetje vreemd. Ik ga graag even kijken wat er is gebeurt. Wil je mij een privé bericht sturen? Je kunt dit doen door op mijn naam te klikken en daarna op 'Stuur bericht'.
Reputatie 7
Badge +2
U kunt zelf met haar kaart naar de kaartautomaat gaan om het abonnement definitief te beëindigen. U kiest daar voor ophalen bestellingen.
Badge +3
Het blijft uitermate knullig dat je een abonnement "definitief" moet beëindigen bij een automaat op het station. En dat terwijl in verschillende topics al door NS is gemeld dat het wel degelijk mogelijk is dat NS zelf een abonnement verwijdert. Dit gebeurt wel eens bij abonnementhouders die niet meer in Nederland wonen en dus onmogelijk naar een automaat op het station kunnen.

Ik stel voor dat NS een vergelijkbare dienstverlening ook aanbiedt aan de nabestaanden van overleden abonnementhouders. Uit de reactie van @Emma NS maak ik overigens op dat dat wel degelijk mogelijk is. Dan zou het neerkomen op het beter instrueren van de medewerkers bij de Klantenservice.
Update: de moderator Emma van NS heeft het issue inmiddels opgelost. Dank voor uw bijdragen
In principe zou dit kunnen, maar ik heb dit liever niet. Wij hebben een optie 'Overlijden', wanneer wij abonnementen beëindigen. Dit registreert ons systeem op zó'n manier dat er geen post/e-mails o.i.d. meer richting de desbetreffende persoon gaan.

Ik ben trouwens momenteel privé aan het klessebessen met R.Donders!
Ik ben vandaag reeds bij het station van Gorinchem geweest (10 km van mijn huis). Daar werd ik doorverwezen naar station Dordrecht. Vond het wat te gortig om nog 40 km met de auto verder te moeten rijden. En weer terug uiteraard. 100 km rijden om de ns-dalurenkaart van mijn overleden vrouw definitief op te kunnen zeggen gaat er bij mij niet in. Ik ga nu proberen te kijken wat Emma van de NS mij voorstelt.
Ter aanvulling op R. Donders:

Er stonden twee abonnement actief onder naam van vrouwlief, een van haarzelf en een van dochterlief! Ik heb gecontroleerd wat er is gebeurt en het abonnement van vrouwlief is beëindigd zonder ophalen. Ook is het abonnement van dochterlief beëindigd, maar dat bleek uiteindelijk niet nodig. We hebben afgesproken dat we die beëindiging aan ons voorbij laten gaan. :)

Een klein misverstand was het dus, ik ben blij dat alles is opgelost!

Reageer