beantwoord

Opzeggen abonnement bij defecte kaart

• 14 november 2019
  • 17 reacties
  • 154 Bekeken

Ik wil mijn abonnement opzeggen, maar mijn kaart is defect, dus ik kan m niet afmelden. Bij de balie zeggen ze dat ik een nieuwe kaart moet aanvragen. Maar ik wil geen geld betalen om het abonnement op te zeggen.

Na uren in de wacht bij de chat, diverse emails en een reis naar de balie op de ns op Utrecht Centraal, ben ik nog steeds niet van mijn abonnement af!

Hoe verder?

icon

Beste antwoord door Danny NS 14 november 2019, 17:08

Hoi IkWilVanMijnAboAf en welkom bij de NS Community!

Heb je een regulier abonnement? Dan kunnen we jouw abonnement stopzetten met een zogeheten productblokkade. Dit is iets anders dan het compleet blokkeren van jouw kaart. Je kan met een productblokkade nog wel reizen met jouw kaart bij alle vervoerders. Je kan echter geen NS producten meer laden op jouw kaart zoals abonnementen, of producten bij de automaat.

Heb je een NS Flex abonnement? Dan zal je bij de klantenservice OV-chipkaart eerst jouw complete kaart moeten blokkeren. Na een aantal dagen kunnen wij dan het NS Flex contract, mits dit kan conform de voorwaarden, stopzetten.

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je bedoelt met afmelden jouw abonnement van de kaart halen bij een automaat? Als dat echt niet meer kan, zou de klantenservice dit voor je kunnen doen. Je moet dit wel expliciet aangeven.

Reputatie 7
Badge +3

Dit is iets wat ook speelt bij mensen die intussen in het buitenland zijn en daardoor de opzegging niet kunnen ophalen. Wat in die gevallen wordt geadviseerd is de kaart door OV-chipkaart te laten blokkeren door de kaart als verloren/gestolen op te geven en geen nieuwe kaart aan te vragen. Wanneer de kaart eenmaal geblokkeerd is kan NS het abonnement enkele dagen later stopzetten.

https://community.ns.nl/abonnementen-2/how-to-cancel-your-subscription-from-abroad-17024

Beide bedankt voor de antwoorden.

@ MoDe: Ik kom net bij de klantenservice vandaag. Ik heb het ECHT wel expliciet aangegeven. Desondanks kreeg ik een NJET van de klantenservice.

@ MoMO: Ik ga het eens proberen

Hoi IkWilVanMijnAboAf en welkom bij de NS Community!

Heb je een regulier abonnement? Dan kunnen we jouw abonnement stopzetten met een zogeheten productblokkade. Dit is iets anders dan het compleet blokkeren van jouw kaart. Je kan met een productblokkade nog wel reizen met jouw kaart bij alle vervoerders. Je kan echter geen NS producten meer laden op jouw kaart zoals abonnementen, of producten bij de automaat.

Heb je een NS Flex abonnement? Dan zal je bij de klantenservice OV-chipkaart eerst jouw complete kaart moeten blokkeren. Na een aantal dagen kunnen wij dan het NS Flex contract, mits dit kan conform de voorwaarden, stopzetten.

Reputatie 7
Badge +3

TS kan sowieso al niet meer reizen bij andere vervoerders met de kaart want die is defect.  Maar wel goed om te weten dat die optie voor alleen blokkade van NS producten er ook is.

Niet gelukt. De link https://ovchipkaart-teruggavesaldo.nl/persoonlijkekaart doet t niet. Ook niet als ik t via mijn telefoon probeer. Typisch.

Reputatie 7
Badge +3

Probeer eens https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/kaart-kwijt-wat-moet-ik-doen.htm 

Ik ben voor je naar de website van hen gegaan. Ik heb deze link voor je gevonden.

@Danny NS Ik had niet gerefreshed en zag het antwoord daardoor niet. Hoe werkt dat zo'n productblokkade? Heeft u een emailadres voor mij, zodat ik dat kan regelen?

Je kan de klantenservice bereiken via deze kanalen.

Reputatie 7
Badge +3

De link is www.ov-chipkaart.nl

Kaart beeindigen - 'naar het formulier’ doet t niet.

Reputatie 7
Badge +3

Ik kom na inloggen via de link  kaart verloren/gesloten melden op onderstaand. U krijgt dit niet?

jawel, maar dan krijg je en nog een scherm met de link die t niet doet

ik moet voor vandaag stoppen, morgen kijk ik weer verder.

Reputatie 7
Badge +3

Verder ga ik niet om te testen, wil mijn kaart niet laten blokkeren.  Misschien bellen met OV-chipkaart? Of via de NS klantenservice die productblokkade regelen zoals Danny aangaf.

@Momo : Ik snap dat u me niet verder kon helpen. Toch erg bedankt voor de moeite!

Gebeld met OV-chipkaart.nl. Zei raadde mij aan om het toch eerst via de NS te proberen, want het blokkeren zou weer nieuwe problemen kunnen opleveren. Zonder veel hoop de NS gebeld. Maar eindelijk was de NS bereikbaar per telefoon. Het is met de medewerker besproken en het abonnement wordt beeindigd zonder dat ik daarvoor een nieuwe kaart hoef te kopen.

Reageer