beantwoord

Opzeggen dalvoordeel vanuit buitenland

• 16 maart 2017
  • 4 reacties
  • 53 Bekeken

Beste NS,

Zojuist kreeg ik een e-mail dat mijn dal voordeel abonnement (wat ik na mijn studentenreisproduct een jaar voor 0,01 euro mocht proberen) wordt verlengd. Echter, zou ik deze graag op willen zeggen aangezien ik in het buitenland woon en dit abonnement nauwelijks gebruik. Ik reis hoogstens eens per twee maanden vanaf het vliegveld naar de plaats van bestemming, maar daarvoor is een dal voordeel abonnement niet rendabel.

Aangezien ik niet in Nederland woon en mijn persoonlijke OV-chipkaart hier met mij in het buitenland is, wat raden jullie aan om het abonnement stop te zetten?

Groepjes,

Leonie
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 16 maart 2017, 12:33

Welkom op het NS Serviceforum Leonie. Het is altijd verstandig om na te denken over je abonnement. Te veel betalen is zonde. Soms kan het uit vol tarief te reizen. Ik wil, aangezien je in het buitenland verblijft, graag de opties met je doornemen. Daarvoor kun je op mijn naam klikken en een privébericht sturen met NAW-gegevens, geboortedatum en ov-chipkaartnummer.

EDIT: Het is tegenwoordig voor klanten die in het buitenland zijn mogelijk om een abonnement te beëindigen zonder dat dit bevestigd hoeft te worden bij een NS Kaartautomaat. De kaart wordt dan echter ongeschikt maken voor de plaatsing van een abonnement.
Bekijk origineel

4 reacties

Welkom op het NS Serviceforum Leonie. Het is altijd verstandig om na te denken over je abonnement. Te veel betalen is zonde. Soms kan het uit vol tarief te reizen. Ik wil, aangezien je in het buitenland verblijft, graag de opties met je doornemen. Daarvoor kun je op mijn naam klikken en een privébericht sturen met NAW-gegevens, geboortedatum en ov-chipkaartnummer.

EDIT: Het is tegenwoordig voor klanten die in het buitenland zijn mogelijk om een abonnement te beëindigen zonder dat dit bevestigd hoeft te worden bij een NS Kaartautomaat. De kaart wordt dan echter ongeschikt maken voor de plaatsing van een abonnement.
Reputatie 7
Badge +4
Neem contact op met klantenservice. Die blokkeren dan uw kaart en zetten het abonnement stop. U hoeft dat niet te bevestigen op een automaat in Nederland maar uw chipkaart is definitief onbruikbaar.
Reputatie 7
Badge +4
Of met KJ lol. Groeten uit België
Via de klantenservice is de snelste optie, maar ik kan me voorstellen dat dit vanuit het buitenland niet altijd even praktisch is. We zijn via Twitter overigens 24/7 bereikbaar.

Reageer