beantwoord

Opzeggen NS Flex WEEKEND Vrij

  • 13 May 2023
  • 8 reacties
  • 1832 Bekeken

Hoi, ik heb een vraag.

 

Ik heb sinds een paar maanden NS Flex Weekend Vrij. Een paar dagen geleden heb ik een factuur gekregen voor 06-05-2023 t/m 05-06-2023. Ik zou tot 5 juni nog het abo willen houden, maar daarna niet meer. Als ik het nu alvast stopzet, kan ik dan wel nog tot 5 juni vrij reizen in het weekend? En is er een opzegtermijn?

 

icon

Beste antwoord door Tomas NS 13 May 2023, 16:10

Bekijk origineel

8 reacties

Goedemiddag Vraag12345 en welkom bij onze Community.

Je kunt NS Flex alleen per dag wijzigen: een wijziging gaat gelijk op de dag van wijziging in. Je kunt een opzegging dus helaas niet inplannen. Als je het abonnement tot 5 juni wil gebruiken, dan kun je het abonnement op 5 juni stopzetten. Dit gaat dan gelijk in. Een opzegtermijn is er dus niet.

Het wijzigen of opzeggen kan via Mijn NS of via de klantenservice.

Badge +3

Merk op dat je dus ook gedurende de maand kunt opzeggen. Als je bijvoorbeeld tot en met 11 juni zou willen reizen, dan zet je het stop na je laatste reis op 11 juni en krijg je het te veel betaalde abonnementsgeld terug.

Goedemiddag Vraag12345 en welkom bij onze Community.

Je kunt NS Flex alleen per dag wijzigen: een wijziging gaat gelijk op de dag van wijziging in. Je kunt een opzegging dus helaas niet inplannen. Als je het abonnement tot 5 juni wil gebruiken, dan kun je het abonnement op 5 juni stopzetten. Dit gaat dan gelijk in. Een opzegtermijn is er dus niet.

Het wijzigen of opzeggen kan via Mijn NS of via de klantenservice.

super, bedankt!

Merk op dat je dus ook gedurende de maand kunt opzeggen. Als je bijvoorbeeld tot en met 11 juni zou willen reizen, dan zet je het stop na je laatste reis op 11 juni en krijg je het te veel betaalde abonnementsgeld terug.

dankjewel!

Badge +3

Als je het op 6 juni stopt zul je ook geen kosten meer hebben, want de factuur wordt op 7 juni aangemaakt. Maar eerder mag natuurlijk ook, als je het abonnement al langer dan een maand hebt.

Merk op dat je dus ook gedurende de maand kunt opzeggen. Als je bijvoorbeeld tot en met 11 juni zou willen reizen, dan zet je het stop na je laatste reis op 11 juni en krijg je het te veel betaalde abonnementsgeld terug.

Hoe wordt dat te veel betaalde abonnementsgeld berekend? Betaal je gewoon het maandbedrag gedeeld door 30 dagen x het aantal dagen dat je er gebruik van hebt gemaakt?

Reputatie 7
Badge +3

Merk op dat je dus ook gedurende de maand kunt opzeggen. Als je bijvoorbeeld tot en met 11 juni zou willen reizen, dan zet je het stop na je laatste reis op 11 juni en krijg je het te veel betaalde abonnementsgeld terug.

Hoe wordt dat te veel betaalde abonnementsgeld berekend? Betaal je gewoon het maandbedrag gedeeld door 30 dagen x het aantal dagen dat je er gebruik van hebt gemaakt?

Ja.

Badge +3

Hoe wordt dat te veel betaalde abonnementsgeld berekend? Betaal je gewoon het maandbedrag gedeeld door 30 dagen x het aantal dagen dat je er gebruik van hebt gemaakt?

Welkom bij de NS Community!

Je krijgt restitutie voor het abonnementsgeld over de resterende dagen van de lopende maand (tot je vaste Flex factuurdatum).

Dat is dus een deel van 30 of 31 dagen (tenzij je in maart wisselt want dan krijg je wat meer terug omdat februari wat minder dagen heeft).

Voorbeeld: ingangs/factuurdatum Flex de 10e en je wisselt op de 25e (meer dan een maand later). Je krijgt het abonnementsgeld terug voor de 25e t/m de 9e van de volgende maand, dus 15 of 16 dagen.

Dus je krijgt óók de kosten voor de dag waarop je opzegt terug, zelfs al heb je op die dag gereisd.

Reageer