Ik wil graag mijn trajectvrij abonnement opschorten. Ik kan er vanwege de corona-maatregelen nu in het geheel geen gebruik van maken. Ik ben van mening dat het mogelijk moet zijn voor forensen om hun kosten tijdelijk terug te brengen. NS zelf schaalt zelf immers ook af.
NS, hoe gaan jullie hier mee om?
Beste antwoord door Momo
Heeft u een jaarabonnement of een maandabonnement? Dat maakt verschil in uw mogelijkheden. Bij een jaarabonnement kunt u optie 1 hieronder volgen.
- Klassieke doorlopende jaarabonnementen: deze zijn het eerste abonnementsjaar niet op te zeggen, na het het eerste jaar zijn deze maandelijks opzegbaar en dan alleen per de datum van de maand dat ze begonnen zijn. Wel kunnen ze op elk willekeurig moment gewijzigd worden naar NS Flex (met of zonder abonnement) ook in het eerste abonnementsjaar. Daarbij wordt het oude abonnement beeindigd en worden niet gebruikte maar wel betaalde dagen en/of maanden terug betaald.
- Klassieke maand abonnementen: deze zijn niet stop te zetten.
Regulier stopzetten van een jaarabonnement moet via de klantenservice. Wijzigen naar NS Flex kan via uw MijnNS account. In beide gevallen moet de wijziging/beeindiging nog wel worden opgehaald bij een automaat.