beantwoord

Opzeggen Traject Vrij jaar

• 8 september 2014
  • 6 reacties
  • 1449 Bekeken

Beste heer/mevrouw,

Mijn huidige jaartrajectkaart Breda-Eindhoven loopt 9 oktober aanstaande af. Vanaf 15 januari a.s. loopt het contract bij mijn werkgever af en dit contract zal niet verlengd worden. Ik moet dus nog voor 3 maanden een nieuw abonnement afsluiten.

Nu wordt mij bij de klantenservice geadviseerd om voor deze 3 maanden aparte maandkaarten te kopen. Aangezien ik al vier opeenvolgende jaren een jaartrajectabonnement hebt aangeschaft, lijkt het mij echter legitiem als vaste klant om ook nu weer een jaarabonnement (Traject Vrij jaar) af te sluiten die ik dan per januari op zeg. Het aankopen van aparte maandkaarten gaat me zo'n 65 euro extra per maand kosten, wat in deze toch al onzekere tijd met betrekking tot het aflopen van mijn contract, een flinke aanslag op mijn portemonnee is. Het kan toch niet zo zijn dat ik op deze manier de dupe word van de overgang naar Traject Vrij?

Ik hoop dat jullie voor mij met een passende oplossing komen.

Groet,

Stefanie
icon

Beste antwoord door Stephan NS 9 september 2014, 11:30

Hoi Stefanie, als je het afgelopen jaar een jaartrajectkaart had, mag je nu inderdaad Traject Vrij Jaar aanschaffen. Dit abonnement is dan maandelijks opzegbaar. Dit is dus een uitzondering op de regel dat het eerste contractjaar vast is, omdat je hiervoor al een jaartrajectkaart had en deze in de oude vorm niet verlengd kan worden. Ik adviseer je Traject Vrij Jaar op een nieuwe ov-chipkaart aan te schaffen; deze krijg je gratis bij je bestelling van dit abonnementen.

Groet, Stephan
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
U heeft gelijk en de klantenservice heeft u foutief geïnformeerd. Indien u al langer dan een jaar een Jaartrajectabonnement heeft, dan is Traject Vrij al direct maandelijks opzegbaar.
Beste Tochjo,

Bedankt voor het antwoord. Kan iemand van NS dit ook bevestigen?

Groet,

Stefanie
Hoi Stefanie, als je het afgelopen jaar een jaartrajectkaart had, mag je nu inderdaad Traject Vrij Jaar aanschaffen. Dit abonnement is dan maandelijks opzegbaar. Dit is dus een uitzondering op de regel dat het eerste contractjaar vast is, omdat je hiervoor al een jaartrajectkaart had en deze in de oude vorm niet verlengd kan worden. Ik adviseer je Traject Vrij Jaar op een nieuwe ov-chipkaart aan te schaffen; deze krijg je gratis bij je bestelling van dit abonnementen.

Groet, Stephan
Beste Stephan,

Ok, bedankt voor het antwoord. Het is mij duidelijk. Ik zal Traject Vrij Jaar gaan aanvragen met een nieuwe ov-chipkaart.

Groet,

Stefanie
Beste Stephan,
Duidelijk verhaal. Maar hoe ziet mijn situatie er dan uit? Meerdere jaren een maand trajectkaart, nu een traject vrij jaar echter moet ik dit door omstandigheden opzeggen.
In afwachting van je reactie en met vriendelijke groet,
Jan
Hallo jvdwal. Deze regel geldt alleen voor jaartrajectabonnementhouders en niet voor klanten die met maantrajectabonnementen hebben gereisd. Om eventueel toch in aanmerking te komen voor het eerder opzeggen van je Traject Vrij jaarabonnement zou je het wel schriftelijk kunnen indienen met een duidelijk omschrijving van de omstandigheden. Ik kan niet toezeggen dat je abonnement dan eerder wordt beëindigd, maar dat is de enige manier om het nog te proberen. Anders zal je toch je eerste contractjaar af dienen te maken.

Reageer