beantwoord

Opzeggen voordeel uren abonnement


Graag wat informatie hoe ik een voordeel uren abonnement op kan zeggen. Ik ben al een uur bezig om een online contact forumlier te vinden waarmee ik zou kunnen opzeggen maar ik moet zeggen - goed verstopt! Het lijkt wel pasen....
icon

Beste antwoord door Annewil NS 23 March 2017, 10:32

Bekijk origineel

14 reacties

Hoi tonbrand, welkom op het NS Serviceforum!

Je kunt je Voordeelurenabonnement op verschillende manieren opzeggen. Je kunt hiervoor telefonisch contact opnemen met de Klantenservice via 030 - 7515155 (lokaal tarief en 24/7 bereikbaar). Mocht je het graag online willen doen dan kun je via de live chat contact opnemen of via Facebook of Twitter. Telefonisch en via chat wordt je gelijk tijdens het gesprek geholpen met het opzeggen van je abonnement. Ook kun je een mail sturen alleen houd er dan rekening mee dat je mail binnen 5 werkdagen wordt beantwoord en niet gelijk.

Welk email adres kan ik gebruiken?

Badge +3

Welk email adres kan ik gebruiken?

Welkom bij de NS Community!

Ten tijde van dit topic was er nog een (e-mail) contactformulier, maar dat is al lang geleden verdwenen (wegens grote achterstanden in de afhandeling, zei men).

De NS Klantenservice is dus (voor consumenten) niet per e-mail bereikbaar.

Ook ik ben al uren/dagen bezig mijn dalurenabonnement op te zeggen. M’n dag ik naar de knoppen , zó boos ben ik dat dit niet normaal kan. Eerst zoek ik me een ongeluk online , dan móest ik de klantenservice bellen. Daar werd me verteld dat ik een andere klanten service , namelijk van de OV-chipkaarten moest bellen. Nergens een nummer van te vinden , op mijn OV-chipkaart is dat hetzelfde nummer wat ik al gebeld had. Ben ik daar gewoon belogen dan?

Anyway: via NS community zag ik dat ik het per chat kon opzeggen. Daar kreeg ik eerst 5 minuten de virtuele smurf natuurlijk en na lang tussendoor wachten kwam er een goede chat medewerker die het heeft geregeld.  Ik vroeg waarom de antwoorden steeds zo lang duren, blijkt dat die mensen hebben heel veel klanten tegelijk hebben. Studenten die ook nog eens worden uitgemolken?? 
Ik ben vier dagen te laat blijkbaar dus nu moet ik nog een maand door betalen.

Naast m’n vrolijke humeur ben ik ook anderhalf uur van deze zonnige dag kwijt. Schaam jullie beleidsmakers vd NS

Reputatie 7
Badge +3

Ook ik ben al uren/dagen bezig mijn dalurenabonnement op te zeggen. M’n dag ik naar de knoppen , zó boos ben ik dat dit niet normaal kan. Eerst zoek ik me een ongeluk online , dan móest ik de klantenservice bellen. Daar werd me verteld dat ik een andere klanten service , namelijk van de OV-chipkaarten moest bellen. Nergens een nummer van te vinden , op mijn OV-chipkaart is dat hetzelfde nummer wat ik al gebeld had. Ben ik daar gewoon belogen dan?

Anyway: via NS community zag ik dat ik het per chat kon opzeggen. Daar kreeg ik eerst 5 minuten de virtuele smurf natuurlijk en na lang tussendoor wachten kwam er een goede chat medewerker die het heeft geregeld.  Ik vroeg waarom de antwoorden steeds zo lang duren, blijkt dat die mensen hebben heel veel klanten tegelijk hebben. Studenten die ook nog eens worden uitgemolken?? 
Ik ben vier dagen te laat blijkbaar dus nu moet ik nog een maand door betalen.

Naast m’n vrolijke humeur ben ik ook anderhalf uur van deze zonnige dag kwijt. Schaam jullie beleidsmakers vd NS

Als het om dal voordeel op saldo gaat: vergeet deze niet van de kaart af te halen bij een automaat. 

Beste mensen! 
ik mag niet vloeken want ik ben 60 plusser maar ook ik kom hier terecht wegens al mijn mislukte pogingen om daluren abonnement op te zeggen en nog een andere abonnement want er wordt geld uit mijn rekening afgeschreven en ik heb er niks aan. Heb een flex basis abonnement en kaart is rond 27 maart verlopen. Ben meer dan half uur bezig geweest met chat met twee dames en dan is het nog niet geregeld want ik moet mijn abonnement blokkeren?! Maar hoe doe ik dat ? Mijn pas is verlopen en dus niet meer geldig wat moet ik dan blokkeren?  De NS is een ramp geworden 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Marielibere
Ik snap de frustratie als je hier al een poosje mee bezig bent. Als jouw OV-chipkaart is verlopen, dien je eerst de OV-chipkaart te laten blokkeren. Dit kun je doen via www.ov-chipkaart.nl. Het blokkeren neemt ongeveer 5 dagen in beslag. Hierna kun je contact opnemen met onze klantenservice om het abonnement dan ook volledig te laten beëindigen.

Werkelijk schandalig. Jullie lokken mensen met een aanbieding voor een voordeelurenkaart waar je vervolgens niet vanaf komt. Ik dacht het via de app geregeld te hebben maar nu gewoon 27 euro afgeschreven en totaal onduidelijk hoe je wel kunt opzeggen. Ik vind het echt schandalig!

Badge +3

Het is niet mogelijk een abonnement te wijzigen of op te zeggen via de app. U kunt daar bij Instellingen wel een ander abonnement kiezen, maar dat heeft alleen invloed op de ritprijzen die in de app getoond worden. Het verandert uw abonnement niet.

Om uw abonnement te wijzigen of op te zeggen, gaat u in Mijn NS (de website dus, niet de app) naar Mijn producten.

Hi, let op. Je moet je kaart dus NIET blokkeren als je van een abbonement afwil op een verlopen kaart. Want, na nu iemand aan de ov chipkaart telefoon te hebben gekregen die het snapte: een verlopen OV Chipkaart kun je alleen beëindigen, waarmee je aangeeft dan ook dus geen nieuwe te willen. Telefonisch dus werkte bij mij alleen.

Klein detail groot verschil, dus nadat je je ov chipkaart handmatig heb laten BEËINDIGEN kun je je abbo bij NS pas laten stopzetten.

Dit heeft mij bijna 5maanden gekost. 

Badge +3

Wat heeft het voor nut om een verlopen kaart te blokkeren, en waarom zou dat 5 dagen in beslag nemen?

Het is natuurlijk wel zo dat je een verlopen kaart binnen een jaar alsnog kunt vernieuwen met behoud van abonnement(en), maar een vernieuwing geeft OV-chipkaart door aan NS, want anders klopt het kaartnummer op je facturen niet.

En als je toch niet van plan bent de kaart te vernieuwen kan NS gewoon een productblokkade op jouw naam zetten, zelfde als iemand die in het buitenland woont en geen mogelijkheid heeft om een abonnement van een kaart te verwijderen.

Reputatie 3

als je toch niet van plan bent de kaart te vernieuwen kan NS gewoon een productblokkade op jouw naam zetten

Technisch gezien kan dit inderdaad prima. NS doet dit veelvuldig zelf namelijk bij abonnementen die van NS uit geblokkeerd worden vanwege bijvoorbeeld wanbetaling. Als je de bestelling met de beëindiging van het abonnement dan niet zelf ophaalt, wordt de de blokkade actief zodra je incheckt in de bus, metro of trein. (NS doet hier trouwens wel vaak moeilijk over als je hier zelf om vraagt.)

Badge +3

Dat klopt! Het verwijderen van een product (of ophalen van online besteld saldo) kan tegenwoordig in één keer door bij NS in te checken.

Een goed voorbeeld daarvan is het ter plekke verwijderen van een oud VDU waar mensen al jaren niet meer voor betaald hadden. 

 

Badge +3

Zie verder 

Beëindigen (zonder vervanging) is dus de juiste manier.

Reageer