beantwoord

Opzegging nog steeds niet verwerkt in uw systemen

De hele familie heeft ondertussen geprobeerd mijn abonnement op te zeggen. Dit is op 26 maart (maar waarschijnlijk al wel eerder) telefonisch gebeurd. Dit bleek na diverse belletjes niet in de systemen verwerkt te kunnen worden. Uw collega heeft hier niet over gecommuniceerd, maar dit doorgezet naar een andere afdeling. Wij zouden bericht krijgen als de opzegging dan toch doorgevoerd zou zijn. Dit bericht hebben we tot op de dag van vandaag niet gehad. Wat schetst onze verbazing: de NS incasseert gewoon per 28 april voor nog een vol jaar. Dit ondanks de opzegging en het intrekken van de machtiging.

Ik ga voorbij aan de vele telefoontjes, onnodige gang naar het station om het abonnement zoals telefonisch afgesproken er af te halen, de enorme stroom aan (soms ronduit onbeschofte) twitter berichten en het feit dat u zich bij de opzegging niet houdt aan uw eigen voorwaarden. Volgens uw voorwaarden (niet de website) zou de opzegging al in zijn gegaan per 1 april.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 7 mei 2016, 16:48

Ik wil graag duidelijkheid verschaffen, ook in het kader van transparantie:

De opzegtermijn mag na het eerste jaar namelijk maximaal 1 maand zijn. Wij hanteren een opzegtermijn van twee weken, maar hebben ook als regel dat er alléén beëindigd mag worden met ingang van de dag waarop het abonnement is gestart. In de praktijk kan de opzegtermijn hierdoor langer zijn (bijna 6 weken). Dit willen we voorkomen.

De spelregels
· Na afloop van het eerste abonnementsjaar heeft de klant het recht om het abonnement maandelijks op ieder moment opzeggen, steeds met ingang van dezelfde dag van de maand als de dag waarop het Abonnement is gestart.
· Het deactiveren van het abonnement moet in principe vóór de einddatum van het abonnement gebeuren. Als het abonnement echter korter dan twee weken voor de einddatum is opgezegd, dan geven wij de klant twee weken de tijd om het abonnement alsnog te deactiveren.
· Als het abonnement niet op tijd wordt gedeactiveerd dan loopt het abonnement door en blijft de klant betalen.

Voorbeeld:
Je hebt op 15 januari 2016 een abonnement afgesloten. Na afloop van het eerste abonnementsjaar kan het abonnement op elk moment worden opgezegd, steeds met ingang van de 15e van elke maand. Als het abonnement op 25 februari 2017 wordt opgezegd, zal het abonnement per 15 maart 2017 eindigen (mits de reiziger ook vóór die datum deactiveert). Als het abonnement op 10 maart 2017 wordt opgezegd zal de opzegging ook met ingang van 15 maart 2017 gebeuren, maar zal de reiziger uiterlijk tot 24 maart 2017 hebben om te deactiveren.

Bekijk origineel

3 reacties

Er is communicatie van de NS geweest dat het op 28 april geincasseerde bedrag teruggestort gaat worden. Dat is per saldo nog steeds 1 maand te weinig. Ik ben zojuist nog naar een OV-chipkaart automaat geweest, maar daar staat nog steeds geen "bestelling" op waarmee ik mijn abonnement er van af kan halen.
Graag duik ik wat dieper in de case tvoswol. Klik op mijn naam en dan krijg je de optie tot het versturen van een privébericht. Graag met NAW-gegevens en ov-chipkaartnummer.
Ik wil graag duidelijkheid verschaffen, ook in het kader van transparantie:

De opzegtermijn mag na het eerste jaar namelijk maximaal 1 maand zijn. Wij hanteren een opzegtermijn van twee weken, maar hebben ook als regel dat er alléén beëindigd mag worden met ingang van de dag waarop het abonnement is gestart. In de praktijk kan de opzegtermijn hierdoor langer zijn (bijna 6 weken). Dit willen we voorkomen.

De spelregels
· Na afloop van het eerste abonnementsjaar heeft de klant het recht om het abonnement maandelijks op ieder moment opzeggen, steeds met ingang van dezelfde dag van de maand als de dag waarop het Abonnement is gestart.
· Het deactiveren van het abonnement moet in principe vóór de einddatum van het abonnement gebeuren. Als het abonnement echter korter dan twee weken voor de einddatum is opgezegd, dan geven wij de klant twee weken de tijd om het abonnement alsnog te deactiveren.
· Als het abonnement niet op tijd wordt gedeactiveerd dan loopt het abonnement door en blijft de klant betalen.

Voorbeeld:
Je hebt op 15 januari 2016 een abonnement afgesloten. Na afloop van het eerste abonnementsjaar kan het abonnement op elk moment worden opgezegd, steeds met ingang van de 15e van elke maand. Als het abonnement op 25 februari 2017 wordt opgezegd, zal het abonnement per 15 maart 2017 eindigen (mits de reiziger ook vóór die datum deactiveert). Als het abonnement op 10 maart 2017 wordt opgezegd zal de opzegging ook met ingang van 15 maart 2017 gebeuren, maar zal de reiziger uiterlijk tot 24 maart 2017 hebben om te deactiveren.

Reageer