beantwoord

opzegtermijn altijd voordeel maand abonnement

• 30 oktober 2016
  • 3 reacties
  • 173 Bekeken

Goedemiddag, ik heb nu een altijd voordeel maand abonnement op mijn ov-chipkaart. Deze heb ik alleen in november en december nodig. Wordt dit abonnement automatisch verlengd of moet ik deze in december opzeggen? Zo ja waar kan ik deze dan opzeggen en wat is de opzegtermijn?
icon

Beste antwoord door Tochjo 30 oktober 2016, 13:31

Een maandabonnement verloopt automatisch. Nadat de maand voorbij is, reist u weer gewoon op saldo, net zoals voordat het abonnement op de kaart stond. Als u nadat de maand voorbij is nog een tweede maand dit abonnement wilt gebruiken, dan zult u zelf opnieuw een maandabonnement moeten kopen voor de tweede maand.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Een maandabonnement verloopt automatisch. Nadat de maand voorbij is, reist u weer gewoon op saldo, net zoals voordat het abonnement op de kaart stond. Als u nadat de maand voorbij is nog een tweede maand dit abonnement wilt gebruiken, dan zult u zelf opnieuw een maandabonnement moeten kopen voor de tweede maand.
Bedankt voor de snelle reactie. Heb ik nog een vraag, de korting wordt automatisch bij het inchecken berekend toch?
Badge +3
Bij het inchecken wordt altijd een instaptarief van tien euro van de kaart afgeschreven. Bij het uitchecken wordt dit instaptarief verrekend met de ritprijs. Het tijdstip van inchecken bepaalt het kortingspercentage dat voor de ritprijs geldt: voor een reis die vol tarief 5 euro kost betaalt u 4 euro als u incheckt in de spitsuren en 3 euro als u incheckt in de daluren (als het abonnement Altijd Voordeel op de kaart staat).

Reageer