beantwoord

Opzegtermijn traject vrij jaarkaart

• 9 februari 2015
  • 7 reacties
  • 588 Bekeken

Beste,

Ik zie bij 5.2 in uw algemene voorwaarden m.b.t. een trajectvrij kaart wel voorwaarden voor het opzeggen van een abonnement na het eerste jaar.

- Zijn er opties om binnen het jaar op te zeggen? Mogelijk dat hiervoor afwijkende bepalingen zijn of bij wijziging omstandigheden mogelijkheden. Deze zie ik niet zo snel meegenomen in de AV.

Ik heb een voorbeeld van iemand die dat na de eerste 3 maanden kon + ik zit in de situatie dat niet bekent is of ik deze zomer wel of niet in het sociaal plan van mijn werkgever val. Dan zou ik een jaarkaart aanschaffen die na 3 of 4 maanden nutteloos zijn en gezien de prijs van een maandkaart is de auto ineens een stuk voordeliger. We praten nu ook niet over een tijdschrift of GSM abonnement waarbij het redelijker is om te verwachten dat er bijna geen behoefte aan wijzigen is in het eerste jaar.

Ik hoop dat u mij duidelijkheid kan bieden.
icon

Beste antwoord door Thijs NS 9 februari 2015, 18:58

Een jaarabonnement geldt in principe voor een heel jaar, zoals hier ook wordt aangegeven. Wanneer je geen zekerheid hebt zou ik voor het maandabonnement gaan.
Bekijk origineel

7 reacties

Een jaarabonnement geldt in principe voor een heel jaar, zoals hier ook wordt aangegeven. Wanneer je geen zekerheid hebt zou ik voor het maandabonnement gaan.
Reputatie 1
Ik ben na jaren jaartrajectkaart nu overgestapt naar een 'nieuw' trajectvrij jaarkaartje. Wordt er in zulke gevallen coulant omgesprongen met het nieuwe abonnement in het geval dat ik in het komende jaar ineens zou willen opzeggen?
Ik ben na jaren jaartrajectkaart nu overgestapt naar een 'nieuw' trajectvrij jaarkaartje. Wordt er in zulke gevallen coulant omgesprongen met het nieuwe abonnement in het geval dat ik in het komende jaar ineens zou willen opzeggen?

Als u in het bezit was van een jaartrajectkaart en na het aflopen hiervan bent overgestapt op Traject Vrij (ik kan uit uw reactie niet goed opmaken of en zo ja hoeveel tijd er zat tussen beide abonnementsvormen) dan mag u ook in het eerste jaar uw abonnement opzeggen. Als het goed is heeft u voor het aflopen van uw jaartrajectkaart een brief gehad van de NS waarin dit stond aangegeven.
Reputatie 1
Ja, de kaarten gaan naadloos in elkaar over. De passage in de brief heb ik gemist denk ik (en ik hoop de kaart gewoon te blijven gebruiken natuurlijk)
Hoi Thijs

Dank voor de genomen moeite.Duinsel bedankt voor het navragen. Ik ben ook jaartrajectkaarthouder en als ik het goed lees dan heb ik ook die uitzondering in het eerste jaar. Ik zal de brief nog even opduiken en anders hierover de klantservice alsnog vragen.
Badge +3
In dit document, dat te vinden is op www.ns.nl/naartrajectvrijjaar, staat te lezen dat Traject Vrij al in het eerste jaar maandelijks opzegbaar is voor houders die een jaartrajectabonnement hadden.
Hoi Tochjo,

Dankje.

Gevonden en alle stukken met timestamp van de website getrokken. Het gaat voor mij nml ook op als al vele jaren houder van een trajectkaart. Ik snap enerzijds ook wel dat de NS medewerker hier dat niet in mijn vraag kon zien al had hij deze info extra aan het antwoord kunnen toevoegen. Blijkbaar verstopt de NS deze informatie een beetje. Jammer in het kader van klantvriendelijkheid en transparantie. Het stond overigens niet in de brief van begin januari. Misschien dat Rover de NS hier nog op zou kunnen wijzen.

Reageer