beantwoord

Oude kaart opzeggen

• 4 september 2015
  • 4 reacties
  • 151 Bekeken

Ik heb een mail gekregen over het verlengen van een abonnement van een kaart die ik niet meer gebruik / niet meer heb. Hoe kan ik dit opzeggen? Ik heb ondertussen al een andere kaart die ik wel gebruik.
icon

Beste antwoord door Brian NS 6 september 2015, 10:54

Beste StephanieM,

Welkom op het NS serviceforum. Je hebt nog een NS abonnement op een OV-chipkaart lopen, maar die OV-chipkaart heb je niet meer in het bezit? Als dat zo is , dan zou je eerst de kaart moeten laten blokkeren bij TLS. Na 5 dagen kan je contact opnemen met de klantenservice om het abonnement zo te beëindigen, dat je de deactivatie niet hoeft op te halen bij een kaartautomaat.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Badge
Je geeft onvoldoende info: van wie komt die brief-NS of OV-chip? Wat staat er volgens hun nog op die kaart?
Vasn NS; NS zelf bellen. ALS er inderdaad nog een ABO opstaat-dan moet je dat opzeggen en daarna nog afmelden aan de automaat. Wel beetje dom als dat het geval zou zijn, want dan betaal je in feite voor niks.
Van OV-chip-als er nog saldo op staat, aangeven dat je niet verlengd wilt, maar wel geld terug-dus banknr opgeven.
Beste StephanieM,

Welkom op het NS serviceforum. Je hebt nog een NS abonnement op een OV-chipkaart lopen, maar die OV-chipkaart heb je niet meer in het bezit? Als dat zo is , dan zou je eerst de kaart moeten laten blokkeren bij TLS. Na 5 dagen kan je contact opnemen met de klantenservice om het abonnement zo te beëindigen, dat je de deactivatie niet hoeft op te halen bij een kaartautomaat.

Wanneer krijg ik het saldo op de oude kaart terug

Badge +3

Zie https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen.htm voor alle opties.

Als een persoonlijke kaart vernieuwd is omdat die (binnenkort) verloopt, dan krijg je het saldo automatisch binnen 15 dagen na de einddatum van de kaart terug, vaak sneller zelfs.

Reageer