beantwoord

oude voordeelurenabonnement + online ticket

• 12 October 2021
  • 3 reacties
  • 66 Bekeken

Morgen moet ik naar Schiphol reizen. Mijn reis start rond half 9 in Groningen, vanaf Assen is het 9 uur geweest.

Nu heb ik nog het oude voordeelurenabonnement, wat 40% korting in de daluren betekent.

Kan ik via de app twee losse kaartjes kopen? 1 van Groningen naar Assen voor de volle prijs & daarnaast een 40% korting kaartje voor Assen - Schiphol?

De conducteur kan toch in de trein mijn ov-chipkaart waar het abonnement opstaat scannen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 12 October 2021, 13:47

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Abonnementhouders die willen profiteren van de korting die hun abonnement geeft, kunnen dat alleen doen als zij zijn ingecheckt met de OV-chipkaart waarop het abonnement staat. De enige kaartjes met korting die in de app te koop zijn, zijn die voor Samenreiskorting. Die kunnen niet gebruikt worden om zelf met de korting van het abonnement te reizen.

Als u het eerste deel van de reis tegen vol tarief wil maken en het tweede deel met korting wil reizen, dan moet u echt onderweg de reis onderbreken om in te checken met uw OV-chipkaart. Daarbij moet u dan voor het eerste deel van de reis niet met uw OV-chipkaart reizen, want als er minder dan 35 minuten tussen uitchecken en opnieuw inchecken zit, blijft het tarief van de eerste keer inchecken gelden. Het eerste deel kunt u dan met een e-ticket maken.

De trein van 8.48 uur stopt te kort in Assen om in te checken. U kunt dan het beste een trein eerder nemen, in Assen uitstappen, rustig inchecken en na negen uur in de volgende trein weer instappen. Een alternatief is aan de reis beginnen voor 6.30 uur, zodat u de hele reis met korting kunt maken. Of de hele reis tegen vol tarief maken; dat kost minder dan vijf euro extra dan de constructie met onderweg inchecken in Assen.

Bedankt! En voor de persoon die vanaf Assen met mij meereist, die kan neem ik aan wel gewoon online ticket met 40% korting kopen?

Badge +3

Ja, als iemand met u meereist met Samenreiskorting, dan kan die persoon in de app het e-ticket met korting kopen.

Reageer