beantwoord

ov abonnement op kaart

  • 2 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 122 Bekeken

Beste meneer/ mevrouw,

Omdat ik afgestudeerd ben heb ik een Studentenabonnement toegevoegd. Hier reis ik dan mee met 40% korting.
Nu zie ik dat de korting er niet is afgegaan in me reishistorie. Heb ik zelf dan iets verkeerds gedaan?

Groetjes,
Lennie Pronk
icon

Beste antwoord door Maxime NS 3 augustus 2019, 14:32

Hallo Lenniepronk, welkom op de NS Community!

De aanbieding voor afgestudeerden kan een jaar lang gratis Dal Voordeel inhouden, maar ook een korting ter waarde van dat abonnement op een ander abonnement. Ik neem aan dat u voor Dal Voordeel gekozen hebt.

Met Dal Voordeel krijgt u korting op reizen per trein als u in de daluren incheckt. Op werkdagen betekent dat: voor 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur of na 18.30 uur. Als u hebt ingecheckt tussen 6.30 en 9.00 uur of tussen 16.00 en 18.30 uur, dan hebt u dus terecht geen korting gekregen.

Hebt u wel in de daluren ingecheckt, dan zou u wel korting moeten krijgen. Hebt u het abonnement wel op uw kaart geladen bij een kaartautomaat, en gaf het schermpje op het paaltje of poortje wel Dal Voordeel aan toen u incheckte?


Heb je, naast dat je reis in de daluren en met de trein moet zijn om korting te kunnen krijgen met een Dal Voordeel abonnement, de bestelling ook met je kaart opgehaald bij de automaat? Als dat nog niet is gebeurd, dan staat het abonnement nog niet op je kaart en kan je nog niet met korting reizen. Na het activeren zou je wel met korting moeten kunnen reizen.

Mocht ook dit niet het geval zijn dan kun je het beste even contact op nemen met mijn collega's van de Klantenservice, zij kunnen dan even mee kijken wat er precies aan de hand is. Telefonisch en via Social Media zijn we 24/7 bereikbaar!
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
De aanbieding voor afgestudeerden kan een jaar lang gratis Dal Voordeel inhouden, maar ook een korting ter waarde van dat abonnement op een ander abonnement. Ik neem aan dat u voor Dal Voordeel gekozen hebt.

Met Dal Voordeel krijgt u korting op reizen per trein als u in de daluren incheckt. Op werkdagen betekent dat: voor 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur of na 18.30 uur. Als u hebt ingecheckt tussen 6.30 en 9.00 uur of tussen 16.00 en 18.30 uur, dan hebt u dus terecht geen korting gekregen.

Hebt u wel in de daluren ingecheckt, dan zou u wel korting moeten krijgen. Hebt u het abonnement wel op uw kaart geladen bij een kaartautomaat, en gaf het schermpje op het paaltje of poortje wel Dal Voordeel aan toen u incheckte?
Badge +3
Ter aanvulling, voor bus/tram/metro krijg je geen korting.
Reputatie 7
Badge +3
Omdat ik afgestudeerd ben
[...]
me reishistorie

Ik blijf het bijzonder vinden 😉
Badge +3
Haha... hou is op 😛
Hallo Lenniepronk, welkom op de NS Community!

De aanbieding voor afgestudeerden kan een jaar lang gratis Dal Voordeel inhouden, maar ook een korting ter waarde van dat abonnement op een ander abonnement. Ik neem aan dat u voor Dal Voordeel gekozen hebt.

Met Dal Voordeel krijgt u korting op reizen per trein als u in de daluren incheckt. Op werkdagen betekent dat: voor 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur of na 18.30 uur. Als u hebt ingecheckt tussen 6.30 en 9.00 uur of tussen 16.00 en 18.30 uur, dan hebt u dus terecht geen korting gekregen.

Hebt u wel in de daluren ingecheckt, dan zou u wel korting moeten krijgen. Hebt u het abonnement wel op uw kaart geladen bij een kaartautomaat, en gaf het schermpje op het paaltje of poortje wel Dal Voordeel aan toen u incheckte?


Heb je, naast dat je reis in de daluren en met de trein moet zijn om korting te kunnen krijgen met een Dal Voordeel abonnement, de bestelling ook met je kaart opgehaald bij de automaat? Als dat nog niet is gebeurd, dan staat het abonnement nog niet op je kaart en kan je nog niet met korting reizen. Na het activeren zou je wel met korting moeten kunnen reizen.

Mocht ook dit niet het geval zijn dan kun je het beste even contact op nemen met mijn collega's van de Klantenservice, zij kunnen dan even mee kijken wat er precies aan de hand is. Telefonisch en via Social Media zijn we 24/7 bereikbaar!

Reageer