beantwoord

OV chip in combinatie met jaartrajectkaart

• 31 juli 2014
  • 8 reacties
  • 296 Bekeken

Ik heb een misschien lastige vraag.
Ik heb een aparte OVchipkaart voor de bus naast mijn jaartrajeckkaart, als ik buiten mijn traject wil reizen kan ik dan de 40 % korting gebruiken door die te laden op mijn bus ov chipkaart en mijn jaarkaart gebruiken als bewijsmiddel dat ik recht op korting heb?
Dit scheelt namelijk handelingen bij het reizen, ik hoef dan alleen de korting te laden op de kaart en niet het kaartje op mijn jaartrajectkaart.
icon

Beste antwoord door Loes 31 juli 2014, 20:21

Of je zou er een E-ticket voor kunnen aanschaffen als je het al weet. Alleen daar is deze methode nog geldig om met korting te reizen. Scheelt ook in- en uitchecken.

Ik sta wel vreemd te kijken als ik zoiets krijg aangeboden, maar ik redeneer altijd, als het verder betaald is vind ik het al snel goed. Je betaald namelijk hetzelfde voor de reis wat je anders ook had betaald. Maar dat is inderdaad per conducteur verschillend.

Nadeel van het E-ticket is wel dat er geen restitutie plaatsvindt mocht je niet gereisd hebben door omstandigheden.
Bekijk origineel

8 reacties

Die vraag is in dit topic beantwoord, denk ik.
Het gaat hier om een jaartrajectkaart waar je niet mee kan en mag inchecken. Maar ik weet i.d.d. nu wel ongeveer het antwoordt, het zal wel niet mogen. Buiten dat krijg je alleen maar discussie met de conducteur....
Of je zou er een E-ticket voor kunnen aanschaffen als je het al weet. Alleen daar is deze methode nog geldig om met korting te reizen. Scheelt ook in- en uitchecken.

Ik sta wel vreemd te kijken als ik zoiets krijg aangeboden, maar ik redeneer altijd, als het verder betaald is vind ik het al snel goed. Je betaald namelijk hetzelfde voor de reis wat je anders ook had betaald. Maar dat is inderdaad per conducteur verschillend.

Nadeel van het E-ticket is wel dat er geen restitutie plaatsvindt mocht je niet gereisd hebben door omstandigheden.
Beste Bob, wanneer je met een Jaartrajectabonnement reist buiten je traject, dan kun je voor vertrek een enkele reis of retour kopen en laden op je OV-chipkaart bij de automaat/balie. Ook kun je (zoals Loes ook tipt) een e-ticket kopen. Dit is ook voor reizen met korting in de daluren. Beide zijn voor jou met korting verkrijgbaar. Ik heb je topic verplaatst naar 'abonnementen'.
Die laatste is een mooie oplossing, ik heb het geprobeerd en zag dat er alleen nog kortingsmogelijkheden waren voor de oude producten zoals mijn jaartrajectkaart.
Hier vervalt mijn bezwaar dat je te veel handelingen moet verrichten bij een NS automaat (met alle ergernissen en veiligheid's risico's) :)
Toch zou de beste oplossing geweest zijn als NS jaartrajectklanten GELIJK een nieuw product aangeboden zou worden. Nu hebben we (extra) onhandigheden (2 ov chipkaarten en veel gedoe om een kaartje te kopen) totdat de jaartrajectkaart verloopt...
NS maakt het zichzelf en haar klanten ook niet makkelijker met al die verschillende producten in het heden en verleden.
Badge +3
Nu hebben we (extra) onhandigheden (2 ov chipkaarten en veel gedoe om een kaartje te kopen) totdat de jaartrajectkaart verloopt...
Ik begrijp niet waarom u nu twee OV-chipkaarten zou moeten gebruiken. U kunt namelijk wel saldo of reisproducten laden op de kaart met uw jaartrajectabonnement voor gebruik in bus, tram en metro.
Reputatie 6
Badge +2
(..) de 40 % korting gebruiken door die te laden op mijn bus ov chipkaart en mijn jaarkaart gebruiken als bewijsmiddel dat ik recht op korting heb.
Bedoel je het laden van Samenreiskorting? De naam zegt al dat die is voor samenreizen.
Ja Dennis dat snap ik ook wel, het gaat mij om het kunnen reizen zonder dat ik iedere keer een reistegoed hoeft halen bij een automaat.
Bij het oude kaartje werkten dat precies zo, dus waarom niet met een ov chipkaart??
Net als iedereen zou ik ook zo min mogelijk handelingen willen plegen voordat ik in de trein zit.

@Tochjo:
Dat ik die NS kaart niet gebruik voor de bus is omdat het veel handiger is om een ov chipkaart te hebben die ik niet ieder keer hoef te laden.
Ik heb die ov chipkaart al bijna 5 jaar...

Reageer