Skip to main content
beantwoord

ov chip kaar nodig voor daluren abonnement

  • 1 June 2024
  • 4 reacties
  • 89 Bekeken

hallo,

ik ben van plan om een daluren abonnement te nemen. moet ik dan ook nog een ov chip kaart kopen?

ik zou zeggen die chip kaar zit toch neem ik aan in het daluren abonnement verwerkt ?

4 reacties

Badge +3

Als u nog geen abonnement hebt, dan kunt u bij het bestellen van het abonnement gratis een OV-chipkaart meebestellen. U hoeft deze dus niet eerst zelf te kopen.

Tochjo,

dank je voor de reactie. ik wil deze bestellen voor de maand dat ik in NL ben. en dan op een adres in NL laten bezorgen. dat moet toch kunnen.?

ik had de hulplijn gebeld, en daar zeggen ze dat ik eerst een ov chip kaart moet kopen. dat lijkt me zo dubbel. en nutteloos. in mijn mening heb ik dan 2 kaarten

Reputatie 7
Badge +3

Tochjo,

dank je voor de reactie. ik wil deze bestellen voor de maand dat ik in NL ben. en dan op een adres in NL laten bezorgen. dat moet toch kunnen.?

ik had de hulplijn gebeld, en daar zeggen ze dat ik eerst een ov chip kaart moet kopen. dat lijkt me zo dubbel. en nutteloos. in mijn mening heb ik dan 2 kaarten

Bij bestellen kun je kiezen voor een nieuwe kaart of het abonnement op een bestaande kaart zetten. Als je geen Nederlandse IBAN hebt dan kun je vanuit het buitenland geen NS abonnement bestellen. Je zult dan eerst een OV-chipkaart moeten bestellen en dan kun je daarna telefonisch of bij een servicebalie een abonnement er op laten zetten.

Met een Nederlands IBAN nummer kun je wel het abonnement direct op een nieuwe kaart bestellen. Dan scheelt dat €7,50 voor een aparte ov-chipkaart.

Badge +3

Voor een nieuwe kaart (incl. abonnement) heb je een Nederlands adres nodig. Het IBAN mag buitenlands zijn, zolang iDeal (en automatische incasso’s) maar ondersteund worden.

Reageer