Skip to main content
beantwoord

OV chipkaart bij NS Flex Weekend vrij

  • 4 July 2024
  • 6 reacties
  • 270 Bekeken

Is de OV Chipkaart gratis bij aanvraag van een NS Flex Weekend vrij abonnement?

Bij de online aanvraag kun je kiezen uit Ik wil een nieuwe OV chipkaart bestellen en Ik heb al een persoonlijke OV chipkaart. Er staat alleen niet bij of er bij de nieuwe OV chipkaart kosten aan verbonden zijn. Ik heb al gechat en 2 x gebeld met NS maar krijg geen duidelijk antwoord.

6 reacties

Badge +3

Ja, de OV-chipkaart is gratis als u een NS Flex Weekend Vrij-abonnement afsluit.

Reputatie 6
Badge +1

Bij elk NS Flex abonnement krijg je een gratis OV-chipkaart, behalve bij NS Flex Basis en NS Flex Weekend Voordeel.

Bij NS Flex Weekend Vrij is hij dus inderdaad gratis. 

Reputatie 4

Hou rekening mee als u een gratis nieuwe OV chipkaart erbij besteld dat het een week duurt om de abonoment in te laten gaan.

 

Indien u een persoonlijk OV chipkaart hebt dan gaat kan de abonoment 1 uur na bestelling in laten gaan (wel naar de kaartautomaat, ga naar bestelling ophalen). Ook dan krijg u een nieuwe OV chipkaart indien OV chipkaart bijna verloopt.

 

Meestal is het verstandig om de abonoment in te laten gaan op een dag in het weekend (als u gaat reizen).

Bedankt voor de reacties.

Badge +3

Bij elk NS Flex abonnement krijg je een gratis OV-chipkaart, behalve bij NS Flex Basis en NS Flex Weekend Voordeel.

Bij Flex Basis en Weekend Voordeel kan je ook een nieuwe kaart krijgen, dat kost niets extra.

Bij Flex Basis krijg je alleen geen gratis nieuwe kaart als de huidige verloopt.

Reputatie 7
Badge +3

Bij elk NS Flex abonnement krijg je een gratis OV-chipkaart, behalve bij NS Flex Basis en NS Flex Weekend Voordeel.

Bij Flex Basis en Weekend Voordeel kan je ook een nieuwe kaart krijgen, dat kost niets extra.

Bij Flex Basis krijg je alleen geen gratis nieuwe kaart als de huidige verloopt.

Wanneer je voor het eerst flex basis of flex weekend bestelt dan betaal je €10 administratiekosten. Hier is een persoonlijke ov-chipkaart bij ingebegrepen.

Reageer