beantwoord

OV-chipkaart defect

• 14 oktober 2015
  • 9 reacties
  • 223 Bekeken

Beste allemaal,

Sinds gister is mijn persoonlijke ov chipkaart defect. Nu heb ik een groot probleem aangezien ik maandag met de bus en de trein op examen moet in Amersfoort. De nieuwe kaart is al aangevraagd maar komt pas dinsdag binnen, aangezien het weekend niet als werkdagen gerekend wordt. Weten jullie en oplossing voor dit probleem? Ik kan ook met niemand meereizen op examen, omdat mijn klas allemaal uit verschillende hoeken van Nederland komt.

mvg,

Myrddin Mekel
icon

Beste antwoord door Inge NS 15 oktober 2015, 16:44

Welkom op het forum Mirry96!
Het is inderdaad aan te raden om een tijdelijk studentenreisrecht aan te vragen, aangezien de reiskosten (bij mijn weten) achteraf niet worden vergoed door DUO. Je kunt bij ons overigens wel 1 keer per jaar gebruikmaken van de 'Geld terug bij vergeten abonnement' regeling. Je kunt het aanvraagformulier hier downloaden onder het kopje 'formulieren'. Houd er rekening dat je dit formulier schriftelijk moet indienen en dat het alleen om treinkosten gaat. Buskosten vergoeden wij niet. Het tijdelijk studentenreisrecht is dan wellicht minder omslachtig.
Bekijk origineel

9 reacties

Met wat voor reisproduct (saldo, kortingsabonnement of vrij reizen) reist u normaal gesproken?
Met de studenten ov-chipkaart, oftewel het studentenreisproduct
Met de studenten ov-chipkaart, oftewel het studentenreisproduct

U kunt hier tijdelijk reisrecht aanvragen. Dat kunt u ook op een anonieme ov-chipkaart aanvragen (als u zelf geen andere ov-chipkaart hebt) die u in de automaat kunt kopen.
Welkom op het forum Mirry96!
Het is inderdaad aan te raden om een tijdelijk studentenreisrecht aan te vragen, aangezien de reiskosten (bij mijn weten) achteraf niet worden vergoed door DUO. Je kunt bij ons overigens wel 1 keer per jaar gebruikmaken van de 'Geld terug bij vergeten abonnement' regeling. Je kunt het aanvraagformulier hier downloaden onder het kopje 'formulieren'. Houd er rekening dat je dit formulier schriftelijk moet indienen en dat het alleen om treinkosten gaat. Buskosten vergoeden wij niet. Het tijdelijk studentenreisrecht is dan wellicht minder omslachtig.
Dit bericht kreeg ik toen ik het 7 dagen abonnement aan wilde vragen: Wat nu?

Beste Myrddin,

We hebben je aanvraag voor het tijdelijk studentenreisproduct helaas moeten afwijzen.

Volgens onze gegevens stond op de OV-chipkaart met nummer 3528020064478717, die je bij je Aanvraag tijdelijk studentenreisproduct hebt opgegeven, namelijk al een regulier studentenreisproduct.

Mogelijk heb je het kaartnummer verkeerd ingevuld. Dien dan opnieuw een aanvraag in.

Wil je bovenstaande OV-chipkaart blijven gebruiken, bel dan naar de Klantenservice OV-chipkaart om je aanvraag voor het tijdelijk product te laten annuleren.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice OV-chipkaart, afdeling Studentenreisproduct
www.studentenreisproduct.nl
Telefoon: 0900-0980 (€ 0,50 per gesprek). Kies optie 2 voor vragen over het studentenreisproduct.
Zoals ik deze tekst lees is gevraagd om het nummer van de kaart waarop u het tijdelijk reisrecht wilt laden, maar hebt u het nummer van uw defecte ov-chipkaart opgegeven.
Zoals ik deze tekst lees is gevraagd om het nummer van de kaart waarop u het tijdelijk reisrecht wilt laden, maar hebt u het nummer van uw defecte ov-chipkaart opgegeven.

Beste, dat klopt want ik heb geen andere ov chipkaart(en)
Badge +3
U moet zelf voor een andere OV-chipkaart zorgen om het tijdelijke studentenreisproduct op te laden. Dat mag een anonieme OV-chipkaart zijn, die u direct bij verkooppunten en kaartautomaten kunt aanschaffen. U investeert dus 7,50 euro om verder geen kosten meer te hoeven maken bij het reizen.
Beste, dat klopt want ik heb geen andere ov chipkaart(en)

Als u meteen over een vervangend reisproduct wil beschikken, kunt u in de kaartautomaat een anonieme ov-chipkaart kopen voor € 7,50. U zou achteraf kunnen proberen deze kosten terug te claimen, maar ik vrees dat men daar niet toe bereid zal zijn.

Reageer