beantwoord

OV-chipkaart met abonnement niet meer geldig (verlopen); en nu?

• 24 augustus 2014
  • 13 reacties
  • 3097 Bekeken

Ik kan niet geloven dat ik als trouwe klant nu door de NS op kosten word gejaagd. Ik heb een Voordeelurenabonnement waarvoor ik jaarlijks een mooi bedrag betaal. En nu is de ov-chipkaart waar mijn abonnement op staat verlopen en krijg ik geen nieuwe ov-chipkaart toegestuurd. De NS klantenservice zegt dat ik die zelf maar moet aanvragen en ook nog eens € 10,50 voor moet betalen.

Dat kan toch niet waar zijn? Ik kan bij de balie van de NS nu een persoonlijke ov-chipkaart halen voor € 2,00. Maar daar kan NS of ov-chipkaart mijn abonnement niet op zetten. Ik moet een duurder exemplaar aanschaffen. Onrechtvaardige en onredelijke gang van zaken lijkt mij.
Een kennis van mij die ook een Voordeelurenabonnement heeft waarvan de ov-chipkaart verlopen was kreeg onlangs nog wel gewoon kosteloos een nieuwe ov-chipkaart thuisgestuurd. Zoals het ook hoort volgens mij.

NS, ik vind het onacceptabel dat ik niet kosteloos nieuwe ov-chipkaart krijg toegestuurd terwijl ik al heb betaald voor mijn abonnement 😠. Ik kan ook niet geloven dat dit waar is. Graag uw reactie.

Groet,
Een op dit moment bijzonder ontevreden klant
icon

Beste antwoord door Marjan NS 25 augustus 2014, 08:59

Hallo TIKMG,

Dat je niet automatisch een nieuwe OV-kaart hebt gekregen komt waarschijnlijk omdat we nog gegevens van je nodig hebben om een nieuwe OV-kaart aan te kunnen maken, bijvoorbeeld een nieuwe pasfoto omdat de oude verlopen is. Je kunt via deze link een nieuwe OV-chipkaart aanvragen. Wanneer je dit gedaan hebt vergoeden wij de kosten van de nieuwe OV-chipkaart.

Groet,
Marjan
Bekijk origineel

13 reacties

Staar je niet blind op 2€ of abonnementen die niet meer bestaan.
Een retourtjes nu 2x een enkeltje, vroeger ook goedkoper.
Maar dat geldt ook voor NS.
Ze kunnen je gewoon een nieuwe kaart sturen.
In plaats van de rol spelen van perfecte bonenteller.
Hallo TIKMG,

Dat je niet automatisch een nieuwe OV-kaart hebt gekregen komt waarschijnlijk omdat we nog gegevens van je nodig hebben om een nieuwe OV-kaart aan te kunnen maken, bijvoorbeeld een nieuwe pasfoto omdat de oude verlopen is. Je kunt via deze link een nieuwe OV-chipkaart aanvragen. Wanneer je dit gedaan hebt vergoeden wij de kosten van de nieuwe OV-chipkaart.

Groet,
Marjan
Hallo Marjan,

Bedankt voor je reactie. Mijn gegevens zijn al jarenlang bekend bij NS evenals mijn digitale foto. Ik heb ook geen bericht van jullie ontvangen dat er gegeven ontbreken.

Ik wil dan wel een nieuwe OV-chipkaart aanvragen. Echter kunt je ook aangeven hoe, op welke manier, ik dan geregeld krijg dat NS de kosten vergoed?

Graag nog even een reactie, bijvoorbaat dank.

Groet,
TIKMG
Badge
Hallo Marjan,

Bedankt voor je reactie. Mijn gegevens zijn al jarenlang bekend bij NS evenals mijn digitale foto. Ik heb ook geen bericht van jullie ontvangen dat er gegeven ontbreken.

Ik wil dan wel een nieuwe OV-chipkaart aanvragen. Echter kunt je ook aangeven hoe, op welke manier, ik dan geregeld krijg dat NS de kosten vergoed?

Groet,
TIKMG

Na 5 jaar verloopt je pasfoto en het bedrijf OV-chipkaart moet een recente pasfoto ontvangen voor de nieuwe kaart. Zodra de kaart aangemaakt is en je hebt de kaart binnen, mag je mij een privébericht sturen met je naw- gegevens, je nieuwe kaartnummer en je Iban nummer. Dan stort ik het bedrag van € 7,50 op je rekening.

Groet, Leny
Na 5 jaar verloopt je pasfoto en het bedrijf OV-chipkaart moet een recente pasfoto ontvangen voor de nieuwe kaart.
Mijn pasfoto wordt al 11 jaar door de NS gebruikt, vorige maand gewoon nog een nieuwe kaart gehad :8
Badge
Dat is goed om te lezen Niek;) Ons is verteld dat de pasfoto na 5 jaar verloopt samen met de OV-chipkaart en dat de pasfoto vernieuwd dient te worden. En deze informatie is naar mijn weten nooit veranderd. Maar dank voor het delen!
Ach ja, zolang ik nog herkent wordt is het wel goed. Bij de slijterij schatten ze mij ook standaard 17 jaar jonger en mag mij nog steeds legitimeren :8
Badge
Hallo Marjan,

Groet,
TIKMG

He, ik kan niet op je privébericht reageren. Je moet mij eerst volgen.
Hallo Marjan,

Groet,
TIKMG

He, ik kan niet op je privébericht reageren. Je moet mij eerst volgen.

Oké, sorry. Nu volg ik je.
Dat is goed om te lezen Niek;) Ons is verteld dat de pasfoto na 5 jaar verloopt samen met de OV-chipkaart en dat de pasfoto vernieuwd dient te worden. En deze informatie is naar mijn weten nooit veranderd. Maar dank voor het delen!

Mijn pasfoto is ook al zeker 10 jaar oud, ik snap niet dat ze mij nog herkennen van die foto. Ook gewoon een nieuwe chipkaart gehad.

Dus dat van die pasfoto die verloopt na 5 jaar geloof ik niet. Anders maken jullie daar ook weer een boel fouten.

En anders sturen jullie toch gewoon bericht.
Mijn pasfoto is ook al zeker 10 jaar oud, ik snap niet dat ze mij nog herkennen van die foto. Ook gewoon een nieuwe chipkaart gehad.

Dus dat van die pasfoto die verloopt na 5 jaar geloof ik niet. Anders maken jullie daar ook weer een boel fouten.

En anders sturen jullie toch gewoon bericht.

Waarom verbaasd mij dat niet, als ik met pensioen ben staat vast nog dezelfde foto bij NS in het systeem.
Bedankt NS (Leny). Ik heb de door mij voorgeschoten kosten voor 'n nieuwe ov-chipkaart gerestitueerd gekregen! Ik hoop dat het over 5 jaar ineens goedgaat. NS had mijn foto ('n recente) nl. al in bezit.

Trans Link Systems (TLS) doet géén controle op pasfoto's.
Zo kun je je een pasfoto van een baby gebruiken voor
je aanvraag van een persoonlijke OV Chipkaart 😉

Reageer