beantwoord

OV Chipkaart niet meer geldig voor de looptijd van een nieuw abbonnement

• 7 oktober 2014
  • 4 reacties
  • 403 Bekeken

Ik wilde een Dal-voordeelurenkaart aanschaffen als ex-student, maar mijn OV-chipkaart verloopt over meer dan 6 weken.
Daarom kan ik dus geen Dal-voordeelurenkaart op mijn OV-chipkaart zetten, omdat mijn OV-Chipkaart niet meer geldig is voor de duur van het jaarabbonnement. Wat is nu de snelste manier om toch de Dal-voordeelurenkaart op een OV-Chipkaart te krijgen? Een nieuwe aanvragen bij de aanvraag van de Dal-voordeelurenkaart? (Dit duurt dan twee weken voordat ik hem kan gebruiken...) Of is er een andere mogelijkheid? Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Tochjo 7 oktober 2014, 20:18

De snelste optie is eerst zelf voor 7,50 euro een persoonlijke OV-chipkaart aan te vragen. Die hebt u dan binnen drie werkdagen in huis. Vervolgens kunt u in de winkel van NS een abonnement aanschaffen en dat dezelfde dag nog op uw OV-chipkaart laden.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
De snelste optie is eerst zelf voor 7,50 euro een persoonlijke OV-chipkaart aan te vragen. Die hebt u dan binnen drie werkdagen in huis. Vervolgens kunt u in de winkel van NS een abonnement aanschaffen en dat dezelfde dag nog op uw OV-chipkaart laden.
Ik heb de reactie van Tochjo gemarkeerd als het juiste antwoord. Dit is inderdaad de snelste manier. Via de website van OV-chipkaart kun je een nieuwe OV-chipkaart aanvragen voor €7,50. Vaak heb je deze kaart binnen drie werkdagen in huis. In de webwinkel kun je daarna een abonnement aanvragen en nog dezelfde dag laten ingaan. Wanneer je een OV-chipkaart bij een NS-abonnement aanvraagt ontvang je de kaart gratis. Het duurt alleen wel 14 dagen voordat je dan kunt gebruikmaken van het abonnement.
Ik heb hetzelfde probleem (ik ben langstudeerder en mijn kaart loopt over 20 dagen af). Ik heb maandag mijn studentenreisproduct stopgezet, netjes 48 uur gewacht (tot vandaag) en zie tot mijn verbazing dat ik het abonnement niet kan afsluiten. Ik heb onlangs inderdaad een brief gekregen dat ik een nieuwe OV-chipkaart moet aanvragen, echter daar staat dat als ik een abonnement op mijn kaart heb staan, deze wordt overgezet op de nieuwe kaart. Ik wil a/s vrijdag reizen met de trein dus kan ik de korting wel gebruiken. Waarom is dit zo geregeld? Het abonnement wordt toch overgezet op mijn nieuwe kaart, wat maakt het uit dat mijn huidige kaart niet lang meer geldig is?
Ik heb hetzelfde probleem (ik ben langstudeerder en mijn kaart loopt over 20 dagen af). Ik heb maandag mijn studentenreisproduct stopgezet, netjes 48 uur gewacht (tot vandaag) en zie tot mijn verbazing dat ik het abonnement niet kan afsluiten. Ik heb onlangs inderdaad een brief gekregen dat ik een nieuwe OV-chipkaart moet aanvragen, echter daar staat dat als ik een abonnement op mijn kaart heb staan, deze wordt overgezet op de nieuwe kaart. Ik wil a/s vrijdag reizen met de trein dus kan ik de korting wel gebruiken. Waarom is dit zo geregeld? Het abonnement wordt toch overgezet op mijn nieuwe kaart, wat maakt het uit dat mijn huidige kaart niet lang meer geldig is?

Het is niet mogelijk om een nieuw jaarabonnement te bestellen op een OV-chipkaart die over 20 dagen al verloopt, omdat wij in zo'n geval niet kunnen garanderen dat je de nieuwe kaart op tijd in huis hebt. Ik wil je daarom adviseren om het advies van Tochjo op te volgen.

Reageer