OV Dalkaart 65Plus | NS Community
beantwoord

OV Dalkaart 65Plus

  • 8 August 2022
  • 1 reactie
  • 72 Bekeken

Ik heb mijn kaart nooit larten verlopen en ik woon niet in Nederland , maar voor the COVID kwam ik ieder jaar naar Nederland. Omdat ik de dalkaart heb en 61 Euro per jaar betaal, kan ik ook tussen 16:00 & 18:00 uur met korting reizen. Mijn man heeft een nieuwere dalkaart en hij mag dat niet. Is dat nog steeds hetzelde, want wij komen in Oktober weer naar Nederland en ik ben bezig dag reisjes  te organiseren. Als alleen mijn man die korting niet krijgt is niet zo erg  in geval wij tussen 16:00 en 18:00 uur reizen.  Alvast bvedankt voor een antwoord.  Lucienne 🙂

icon

Beste antwoord door Momo 8 August 2022, 00:36

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

U had dan waarschijnlijk een oud Voordeelurenabonnement waarmee u ook tussen 16:00 en 18:30 met korting kon reizen. Per 1 januari 2021 is echter de korting in de middagspits ook voor dit Voordeelurenabonnement komen te vervallen. Als (kleine) compensatie is het abonnementsbedrag wel lager geworden, was het eerst €67 is dat toen €60 geworden. Met de jaarlijkse tariefverhoging is dit vanaf januari 2022 €61,20 geworden. Ook is de naam nu aangepast naar Dal Voordeel. Hiermee heeft u nu hetzelfde abonnement als uw man en heeft u allebei geen korting tussen 16:00 en 18:30. Wel kunt u nog voor 16:05 uur inchecken en dan de reis tijdens de spits afmaken. 

Reageer