OV fiets in/en Heerhugowaard

• 14 januari 2021
  • 0 reacties
  • 62 Bekeken

ik weet dat dit een preek voor eigen parochie is en ik weet dat de door mij hierna geadresseerde deze conversatie niet leest. Toch moet ik het even kwijt, voor het gevoel dat ik niet de enige ben met ‘rare’ ideeen. Heerhugowaard heeft een automaat om ov fietsen te huren. ik huur daar en op vele andere plaatsen in Nederland regelmatig een fiets. wat gebeurt er specifiek in HHW (en niet een keer, want dan zou ik niet klagen, maar nu reeds meerdere keren)? Het volgende. Meteen rechtom na de ingang hangt de automaat aan de muur en daar voorbij (enige meters verder) is een hele rij gereserveerd voor ov fietsen. wat is nu mijn HHW ergernis? de ov fiets huurder voor mij (en zoals ik waarneem, niet een, maar twee of drie op een rij) komt binnen, plaats zijn fiets vlak voor de automaat, doet (mogelijk nog zittend op zijn fiets) zijn ding en vertrekt. die fiets staat dan onmogelijk in de weg voor de volgende. je buigend over de eerdere fiets zou je dan de automaat moeten bedienen, heel lastig! (ik begrijp niet hoe de tweede en de derde euveldader, die diens fiets vervolgens weer naast de eerder onmogelijk geplaatste fiets neer zet). ik erger me hier dood aan! het is natuurlijk klein leed in vergelijking tot ander, maar ik zie hier aso's aan het werk die bij andere gelegenheden ook antisociaal zullen handelen, alleen hun eigen belang, geen enkele kennis of notie van het feit dat je met andere mensen in een samenleving leeft en je daarom voortdurend een beetje moet opschikken. ik wou dat ze niet bestonden, deze mensen, dan zouden we een veel betere maatschappij hebben, althans voor mij en de mijnen. een aso kent geen maatschappij.      

0 reacties

Geen reactie

Reageer