beantwoord

OV-fiets product verwijderd van OV chipkaart

• 26 november 2019
  • 4 reacties
  • 91 Bekeken

Nu kan ik geen OV-fiets huren omdat de NS dit product van mijn kaart heeft verwijderd. Ik heb een geldig abonnement en een geldige OV-chipkaart. Ik kan met mijn OV-chipkaart gewoon reizen in bus en trein, maar bij OV-fiets uitgifte meld het apparaat dat ik met mijn kaart geen ov-fiets kan huren. 

NS klantenservice zegt dat mijn kaart geblokkeerd is door het bedrijf van de OV-chipkaart. Die zegt echter dat er wel een nieuwe OV-chipkaart naar mij is verzonden, maar dat ik de oude nog tot januari 2020 kan gebruiken. De kaart is niet geblokkeerd en zal deze week een nieuwe kaart thuis ontvangen. 

Nogmaals met de NS gebeld. Deze zegt dat ik in de vernieuwingsfase van mijn OV-chipkaart zit. Daarom heeft de NS het OV-fiets product op mijn nieuwe kaart overgezet. Maar deze heb ik dus nog niet ontvangen en ben de hele week op mijn vakantie adres. Gisteren heb ik een uur in de fietsenstalling staan bellen om dit duidelijk te krijgen. Meerder keren met NS-klantenservice en met het OV-chipkaart bedrijf gebeld. Manu kan ik deze vakantie dus geen OV-fiets gebruiken, terwijl ik hier juist zo naar uit keek. 

De NS-klantenservice kan hier niets aan veranderen en wenst me een fijne vakantie. 

Dank je wel NS, maar hopelijk laat je mijn producten voortaan gewoon op mijn OV-chipkaart staan. Tenslotte heb ik een geldig OV-fiets abonnement en wil een OV-fiets huren met mijn oude kaart, zolang ik mijn nieuwe OV-chipkaart nog niet heb ontvangen.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 26 november 2019, 14:46

Goedemiddag Henk reist en welkom bij de NS Community!

Ik vind het erg vervelend om te lezen dat je door deze kaartvernieuwing niet in staat bent geweest om gebruik te maken van je OV-fiets product. Ik weet er zelf niet het fijne van dus ik heb een collega geraadpleegd en helaas klopt het dat het OV-fiets product op de oude kaart stopgezet wordt wanneer de kaartvernieuwing wordt uitgevoerd. Dit blijkt een systeemtechnische beperking te zijn in de manier hoe het OV-fiets product werkt en kan dus zorgen voor enkele dagen dat een OV-fiets product niet gebruikt kan worden, totdat de nieuwe kaart in ontvangst is genomen.

Het is een vrij spijtige situatie, maar helaas kan ik er niets anders van maken. :/

Bekijk origineel

4 reacties

Goedemiddag Henk reist en welkom bij de NS Community!

Ik vind het erg vervelend om te lezen dat je door deze kaartvernieuwing niet in staat bent geweest om gebruik te maken van je OV-fiets product. Ik weet er zelf niet het fijne van dus ik heb een collega geraadpleegd en helaas klopt het dat het OV-fiets product op de oude kaart stopgezet wordt wanneer de kaartvernieuwing wordt uitgevoerd. Dit blijkt een systeemtechnische beperking te zijn in de manier hoe het OV-fiets product werkt en kan dus zorgen voor enkele dagen dat een OV-fiets product niet gebruikt kan worden, totdat de nieuwe kaart in ontvangst is genomen.

Het is een vrij spijtige situatie, maar helaas kan ik er niets anders van maken. :/

Reputatie 7
Badge +4

Kunt u er niet gewoon een nieuw abonnement op ov-fiets opzetten? Eventueel op een andere persoonlijke ov-chipkaart die u nog heeft liggen? Het is natuurlijk een workaround.

Op de oude kaart zal dat niet kunnen, gezien er een minimale geldigheid nodig is om een abonnement op de kaart te plaatsen. Als er een andere persoonlijke OV-chipkaart in het bezit is, blijft dat uiteraard wel een optie.

Badge +3

Dit is wel vreemd, of in ieder geval nieuw dan.

Bij mijn kaartvernieuwing in december (ik had mijn nieuwe kaart op 30 december binnen) kon ik gewoon zowel met de oude (geldig tot 7 februari) als de nieuwe gewoon terecht voor een OV-fiets.

Nog speciaal getest, er stond toen geen Flex abonnement op.

Reageer